مهاجران به عنوان کارآموز در ادارات دولتی سوئدن مشغول به کار خواهند شد

  • انتشار: ۲۳ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 16989

ادارات دولتی سوئد پذیرای ١٠٠٠ تن مهاجر و پناهنده تازه وارد به عنوان کارآموز خواهند بود و تنها در اداره مراقبت از بزهکاران ( اداره امور زندان ها) ٤۵٠ تن از این کارآموزان به کار مشغول خواهند شد.

این کارآموزان جانشین کارکنان عادی ادارات مورد نظر نخواهند بود و کارهای آنها را انجام نخواهند داد بلکه به کارهایی اشتغال خواهند داشت که در حال حاضر به علت های گوناگون انجام نمی گیرند یا با توجه به حجم کارها برای کارکنان عادی ایجاد استرس می کنند.

در ماه فوریه سال گذشته دولت به ادارات دولتی به غیر از ادارات امنیتی، اعلام کرد که خواهان به کار گماردن سالانه ١٠٠٠ تن به عنوان کارآموز در این ادارات است. دولت انگیزه این تصمیم را آسان تر کردن ورود به بازار کار و کسب دانش در مورد چگونگی کارکردهای جامعه سوئد عنوان کرده است.

تا کنون ادارات جنگلبانی، ترافیک و ترانسپورت بیشترین تعداد این کارآموزان را پذیرفته اند و اداره امور زندان ها اعلام داشته است که تا پایان سال ٢٠١۸، شمار کارآموزان پذیرفته شده توسط این اداره، ٤۵٠ تن خواهد بود.

هلنا لونکویست از مسئولان اداره امور زندان ها در این زمینه می گوید که این اداره امیدوار است که کارآموزان یاد شده به کار در این نهاد علاقه مند شوند و به تدریج با یادگیر ی و از طریق برخورداری از آموزش بتوانند جویای کارهای عادی در آنجا شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟