منطقه استراتژیک القناق ولایت تخار سقوط کرد

  • انتشار: ۵ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 21275

مقام‌ها در ولایت تخار می‌گویند که منطقه‌ی القناق یکی از مناطق استراتژیک ولسوالی درقد می‌باشد و این منطقه میان درقد و ولسوالی خواجه بهاوالدین تخار موقعیت داشته که شام روز گذشته به دست طالبان مسلح سقوط کرده‌است.

سنت الله تیمور سخنگوی والی تخار گفته است که روز گذشته مخالفان مسلح حکومت در مسیر راه ولسوالی خواجه بهاوالدین – درقد در منطقه چرسی‌ها بر پاسگاه های نیروهای دولتی حمله کردند که در نتیجه آن راه مواصلاتی ولسوالی درقد مسدود گردید و سر انجام دو پاسگاه نیروهای دولتی را طالبان مسلح در منطقه چرسی‌های خواجه بهاوالدین تصرف کردند و همچنین سه پاسگاه نیروهای امنیتی را در منطقه القناق ولسوالی درقد تصرف نمودند.

وی گفت: “از نیروهای امنیتی ۳ کشته و ۴ زخمی داریم و ۴ نفر ما هم لادرک هستند و از حیات‌شان تا هنوز اطلاعی نداریم و از دشمن ۵ جسد‌ شان در منطقه باقی‌مانده و قرار راپورها ۱۱ تنِ از افراد دشمن کشته شده‌اند.”

آقای تیمور گفت، برای باز شدن راه مواصلاتی درقد عملیات نظامی از چندین استقامت آغاز می‌شود.

وی افزود: قرار است از چندین استقامت عملیات آغاز شود تا راه مواصلاتی درقد باز شود و بعداً پلان است که باید ساحاتِ از دست رفته به کنترول دولت بیاید البته القناق است که یک منطقه استراتژیک است در بین این دو ولسوالی قرار دارد و فعلاً درگیری در منطقه چرسی‌های ولسوالی خواجه بهاوالدین آغاز شده و جنگ جریان دارد.”

وی گفت که نیروهای کمکی به منطقه رسیده‌اند، اما طالبان مسلح با فرش نمودن ماین‌های ضد وسایط در سرک، راه مواصلاتی خواجه بهاوالدین – درقد را مسدود کرده‌اند، به همین دلیل نیروهای کمکی با مشکلات مواجه شده‌اند.

این در حالیست صبح امروز سنت الله تیمور سخنگوی والی این ولایت گفت، والی تخار همراه با نیروهای امنیتی در نزدیکی این منطقه قرار دارند و درگیری با طالبان برای آزادی این منطقه مهم جریان دارد.

شایان ذکر است که درقد، خواجه بهاوالدین، خواجه غار، ینگی قعله و دشت قعله از جمع ولسوالی‌های نا امن ولایت تخار شمرده می‌شوند که این ولسوالی‌ها برخی اوقات شاهد درگیری‌های خونین میان نیروهای دولتی و طالبان مسلح می‌باشند.

از سوی دیگر ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان مسلح معرفی می‌کند می‌گوید که منطقه‌ای القناق درقد را با ۸ پوسته نیروهای دولتی تصرف کرده‌اند و ادعا دارد که در این درگیری ۸ تن از نیروهای دولتی نیز کشته شده‌اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟