منبع: دو مقام بلندپایه امنیتی با شواهد دخالت پاکستان در حملات اخیر کابل، به اسلام آباد رفتند

  • انتشار: ۱۱ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 36354

منابعی می گویند بعد از حملات خونین اخیر در کابل که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 300 تن شده است، ویس احمد برمک وزیر امور داخله و معصوم استانکزی رئیس امنیت ملی، کابل را به سوی اسلام آباد ترک کرده اند.

منابع می گویند؛ معصوم ستانکزى رئيس امنيت ملى ، ويس احمد برمک وزير امور داخله، با شواهد حملات اخير در کابل، صبح امروز کابل را بسوى اسلام اباد ترک کردند.

به گزارش پژواک این منابع می گویند، هيئت افغانى شواهد حملات اخير را با رئيس ارتش پاکستان و رئيس استخبارات اين کشور شريک مي کند. و از آنان مي خواهند که مسوولين را به افغانستان تسليم نمايند.

مقامات حکومتی حملات اخیر را به پاکستان مربوط دانسته اند و می گویند که حملات اخیر در کابل، در شهرهای پاکستان طرح ریزی شده است.

در حالی که طالبان مسوولیت حمله مرگبار روز شنبه در کابل را بر عهده گرفته اند، محمود صیقل، سفیر افغانستان در ملل متحد گفت که طالبان قابلیت طرح ریزی همچو حملات پیچیده را ندارند، آقای صیقل در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت که تصور نمی شود طالبان بی سواد به گفته آقای صیقل بتوانند حملات سنجیده شده با استفاده از آمبولانس را طرح ریزی کنند.

در حمله روز شنبه در نزدیکی چهارراهی صدارت که توسط یک موتر آمبولانس صورت گرفت، 103 تن جان باخت و بیش از 230 تن دیگر زخمی شد.

طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و گفته است در این حمله گروهی از سربازان را هدف قرار داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟