منبع معتبر: 13 میلیون افغانی رشوه از طرف وزیر دفاع به نمایندگان پارلمان پرداخت شده است

  • انتشار: ۹ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 20255

بعد از اینکه پارلمان به سه مقام امنیتی کشور رای تایید صلاحیت داد و این سه مقام در پست هایشان ابقا شدند، بسیاری از مردم با انتقاد شدید از این عمل پارلمان آنها را به رشوه خوری متهم کردند، در خبری گفته شده است وزیر دفاع ملی، برای خرید رای اعضای مجلس نمایندگان 13 میلیون افغانی پرداخت کرده است.

یک منبع معتبر در وزارت دفاع ملی به تلویزیون نور گفته است؛ که شخص وزیر دفاع ملی برای خرید رأی اعضای مجلس نمایندگان ۱۳ میلیون افغانی به شماری زیادی از اعضای این مجلس پرداخته است. این منبع که نمی خواهد از وی نام برده شود، می افزاید که از این میان سه میلیون افغانی از پول اوپراتیفی و ده میلیون افغانی دیگر از حساب بانکی وزارت دفاع ملی اخذ و به شماری از اعضای مجلس پرداخته شده است.

روز (دوشنبه ۷حمل) هفته جاری، وزیران دفاع ملی، امور داخله و رییس عمومی امنیت ملی از سوی مجلس نمایندگان استیضاح شدند. اعضای مجلس پیش از آغاز سال نو تصمیم گرفتند که مقام های امنیتی را به دلیل حمله تروریستی خونین بر شفاخانه چهارصد بستر فراخوانده شوند. روزهای پیش از برگزاری نشست استیضاحیه، ظاهرا بیشتر اعضای مجلس به سبب وقوع این رویداد تروریستی به شدت خشمگین بودند. اما بر خلاف انتظارها، هر سه مقام امنیتی رأی تأیید اعضای مجلس را به دست آوردند و در کرسی های خود باقی ماندند.

اکنون یک منبع معتبر در وزارت دفاع ملی که نمی خواهد از او نامی برده شود، به تلویزیون نور می گوید که شخص وزیر دفاع ملی سیزده میلیون افغانی به شماری اعضای مجلس نمایندگان پرداخته است. به گفته این منبع، سه میلیون این پول از پول های اوپراتیفی پرداخته شده و ده میلیون دیگر آن از حساب وزارت دفاع ملی از بانک بیرون شده است.

در منبع آمده است: “مبلغ سه میلیون افغانی از مدرک پول اوپراتیفی از سیف معتمد به تاریخ یک، شش، نود و شش برده شد و مبلغ ده میلیون افغانی دیگر به اساس حکم تحریری شخص وزیر دفاع طی ام شانزده جداگانه به تاریخ یک، شش، نود و شش، به قسم پیشکی حواله و در همین روز از بانک کشیده شد و ذریعه جانشین خزانه دار به شخص وزیر سپرده شد. این پول به تاریخ یک، هفت، نود و شش به وکلای قراردادی در صحن پارلمان توزیع شد.”

اما دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی پرداخت پول به نمایندگان مجلس را رد می کند. آقای وزیری می گوید که برای کسب رای به وزیر دفاع به نمایندگان پول پرداخته نشده است.

در همین حال، شماری از اعضای مجلس سنا از ابقای مقام های امنیتی شگفت زده شده اند. آنان می گویند که اعضای مجلس نمایندگان دراین زمینه بی مسوولانه برخورد کرده اند. با این حال، شماری از منابع دیگر در تماس با روزنامه هشت صبح، توزیع پول به شماری از اعضای مجلس را تأیید کرده و گفته اند که رییس جمهور نیز در جریان توزیع پول قرار داشته و از آن حمایت کرده است‌.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟