مناظر چشم نواز که گل‌های تازه به بازار کابل داده است

  • انتشار: ۱۱ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 29851

هرچند فرهنگ هدیه دادن گل در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر، کم رنگ‌تر است، اما اکنون گل به یکی از بهترین هدیه‌ها در شهر کابل تبدیل شده است. پیش از این مردم گل‌های مصنوعی را به دوستان و نزدیکان شان هدیه می‌دادند؛ اما اکنون گل‌های تازه جای گل‌های مصنوعی و پلاستیکی را گرفته است. گل‌ها روی احساسات انسان تاثیر مثبت به جا می‌گذارند و فضا را راحت می‌سازد.

خریدارن گل در شهر کابل

مردم در کابل گل را بیشتر برای تزیین موترهای عروسی، تزیین استیج محفل‌ها و برای دست عروس خریداری می‌کنند؛ اما در یکی دو سال اخیر، مردم برای جشن فراغت دوستان و یا هنگام رفتن به شفاخانه‌ها برای دیدن مریضان شان نیز گل خریداری کرده و با خود می‌برند.

در این میان جوانان در کابل بیشتر حالا گل می‌خرند. گل برای مناسبت‌های مختلف، برای هدیه به دوستان، برای هدیه به نامزد یا هم گل را برای مادران، پدران و دیگر اعضای خانواده شان هدیه می‌دهند.

حالا انواع گوناگون گل در افغانستان کشت و پرورش داده می‌شود و در بازارهای گلفروشی در شهر کابل و کلان شهرهای دیگر، برای فروش عرضه می‌گردد.

محمد آصف یوسفی خبرنگار هشدار این بار سری زده است به گوشه‌های مختلف شهر کابل و این گزارش تصویری را از گل‌های تازه و فروشگاه‌های گل‌های تازه تهیه کرده است.

عید تان مبارک.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟