منابع نزدیک به دولت: از کابینه خبری نیست

  • انتشار: ۲۱ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 2522

یک منبع نزدیک به حکومت وحدت ملی می گوید که بالای دو وزارت، جنجال تا کنون ادامه دارد و انتظار می رود در هفتۀ جارى، شماری از نامزد وزرا اعلام شوند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پژواک، این در حالی است که نظیف الله سالارزی سخنگوی رئیس جمهور، دو روز پیش به آژانس خبری پژواک گفته بود که کابینه به مرحلۀ آخر رسیده؛ اما در این مورد آخرین تصمیم گرفته نشده است.

اما یک منبع نزدیک به حکومت وحدت ملی، امروز به آژانس خبری پژواک گفت که تا کنون هردو رهبر (اشرف غنی و عبدالله) صد درصد روی کابینه به تصمیم نهایی نرسیده اند.

منبع افزود که بالای وزارت هاى امور داخله و معارف، گفتگوها ادامه دارد و تا کنون این مشکل حل نشده است.

این منبع حکومت وحدت ملی گفت: «تاخیر اصلی در اعلان کابینه، همین دو وزارت می باشد.»

منبع در جواب سوالی مبنی بر اینکه آیا برخی نامزد وزرا در دوشنبه آینده اعلام می شوند؟ گفت که انتظار می رود در هفته جاری، این کار صورت گیرد؛ اما منبع وعدۀ زیاد نداد.

این درحالی است که امروز بار دیگر در شبکه های اجتماعی، نام برخی نامزد وزرا ذکر شده که قرار ذیل است:

صلاح الدين ربانی نامزد وزیر امور خارجه، عارف سروری نامزد وزیر امور داخله، سردارمحمد رحيمى نامزد وزیر تجارت، قربان حقجو نامزد وزیر اقتصاد، سردار محمد رحمن اوغلی نامزد وزیر معارف، انجنير نصير نامزد وزیر احیا و انکشاف دهات، عالمی بلخی نامزد وزیر عدليه، عبدالکريم خدام نامزد وزیر امور مهاجرین، شيرمحمد کريمی نامزد وزیر دفاع ملی، غلام جيلانی پوپل نامزد وزیر ماليه و رحمت الله نبيل نامزد ریاست امنيت ملی.

همچنين فاطمه گيلانی نامزد وزیر تحصیلات عالی، فيض الله ذکی نامزد وزیر اطلاعات و فرهنگ، برنا کريمی نامزد وزیر مخابرات و تکنالوجی معلوماتی، سادات نادری نامزد وزیر کار و امور اجتماعی، داکتر فيروز نامزد وزیر صحت عامه، نبی فراهی نامزد وزیر امور سرحدات، ذبيح الله مجددی نامزد وزیر فوايدعامه، نجيبه ايوبی نامزد وزیر امور زنان و دوکتور کريمی نامزد وزیر معادن و پترولیم.

گفته می شود روی پنج وزارت، تا کنون تصمیم گرفته نشده است.

منبع نزدیک به حکومت وحدت ملی گفت که نام های یادشده تا جايی حقیقت دارد؛ اما روی سه تن (خدام، حقجو و گیلانی) تا کنون فیصلۀ نهایی صورت نگرفته است.

رئیس جمهور اشرف غنی، امروز در مراسم تحلیف برخی سناتوران گفت که کابینه زود اعلام می شود؛ اما کمی حوصله می خواهد.

وی در مورد معرفی نامزد وزرا گفت: “صبر ما نتیجه داده است، کابینه برای شما معرفی می شود، فشار از سوی شما و حوصله از طرف من؛ کارها جور می شود… شما فشار وارد نمودید؛ چرا که فشار مردم است، من هیچ گاهی خفه نمی شوم.”

سالارزی سخنگوی رئیس جمهور، دو روز قبل در تماس با پژواک، بدون رد و یا تايید این فهرست ها گفت: “تعيین امور کابینه به مرحلۀ آخر رسیده؛ اما در این مورد فیصلۀ نهایی نشده است.”

سالارزی واضح ساخت که برای اعلان کابینه، کدام تاریخی را تعیين کرده نمی تواند؛ اما این کار در آیندۀ نزدیک خواهد شد.

سخنگوی رئیس جمهور تاکید کرد تا زمانیکه رئیس جمهور مطمئن نشود که در این مورد، معیارهای مورد نظر رعایت نشده است؛ فهرست نامزد وزرا اعلام نمی شود.

این در حالی است که از آغاز حکومت جدید صد روز می گذرد؛ اما تا کنون کابینه اعلام نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟