منابعی می گوید دادگاه عالی تصمیم پارلمان را در سلب صلاحیت وزرا درست دانسته است

  • انتشار: ۱ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16370

برخی از منابع نزدیک به دادگاه عالی اعلام کردند که این دادگاه با رد درخواست ریاست جمهور، بر درستی تصمیم پارلمان در استیضاح چندی قبل ۷ وزیر تاکید کرده است.

منابعی نزدیک به دادگاه عالی مدعی شدند که دادگاه عالی افغاانستان متن درخواست ریاست جمهوری در مورد تفسیر چگونگی استیضاح و رد صلاحیت هفت وزیر کابینه را رد کرده‌ است.

این منابع که نخواست نامشان فاش شود، می‌افزایند که دادگاه عالی با حمایت از پارلمان بر عملی شدن تصمیم پارلمان و جایگزینی وزرای رد صلاحیت شده تاکید کرده است.

این در حالی است که ماه گذشته پارلمان وزاریی را که کمتر از 70 درصد بودجه خود را به مصرف رسانده بودند طی پنج روز مورد استیضاح قرار دادند.

در مجموع پارلمان 16 وزیر دولت را استیضاح کرد که از این میان 7 نفر از این وزرا را سلب صلاحیت کرد.

با این حال، شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رئیس جمهور می گوید که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری، رد صلاحیت وزیران را از نظر قانون اساسی موجه نمی‌داند.

همچنین اشرف غنی رئیس جمهور نیز در دیدار با کمیسیون‌های پارلمان افغانستان معرفی و جایگزینی وزرای رد صلاحیت شده از سوی پارلمان را پر هزینه و زمان بر دانسته بود.

وی از دادگاه عالی خواسته بود تا این مورد را بررسی کند و صلاحیت‌های پارلمان را در خصوص استیضاح وزرا روشن سازد.

دولت افغانستان با تاکید بر ادامه کار وزرا اعلام کرده بود که تا تکمیل بررسی‌های دادگاه عالی درباره استیضاح وزرا، آنها همچنان به کارشان ادامه خواهند داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟