«ملا فضل الله» در لیست سیاه آمریکا رفت

  • انتشار: ۲۴ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 2586

همزمان با پایان سفر وزیر امور خارجه امریکا به پاکستان، دولت امریکا اعلام کرد که مولانا فضل الله رهبرتحریک طالبان پاکستانی را در فهرست ترویست‌های جهانی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پژواک، وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام به دلیل آنکه گروه طالبان پاکستانی به رهبری فضل الله مسؤلیت حمله بر یک مکتب در پیشاور را برعهده گرفته‌اند، صورت گرفته است. در این رویداد ۱۴۸ تن که بیشترشان کودکان بودند جان باختند.

بر این اساس، شهروندان امریکایی از معامله با این مقام طالبان منع شده‌اند و همچنان دارایی و منفعت وی که در امریکا است منجمد می‌شود.

فضل الله در ماه عقرب ۱۳۹۲ پس از آنکه حکیم الله محسود، رهبر سابق طالبان پاکستانی کشته شد به عنوان رهبر این گروه برگزیده شد.

امریکا در ماه سنبله ۱۳۸۹ تحریک طالبان پاکستان را یک گروه تروریستی نامیده بود. طالبان پاکستانی یک سال بعد از آن در فهرست کمیته تحریم‌های القاعده سازمان ملل قرار گرفت.

این مقام طالبان قبل از این مدعی شده بود که سال گذشته در قضیه قتل سنا الله نیازی، جنرال پاکستانی و شماری از نظامیان این کشور دست داشته است و همچنان دستور حمله به ملاله یوسفزی فعال مدنی را داده بود.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟