ملامنصور بیعت «ایمن الضواهری» را قبول کرد

  • انتشار: ۲۴ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 8198

«ملامنصور» از درخواست وفاداری رهبر القاعده از وی استقبال کرد که این امر می‌تواند مقبولیت وی را که در داخل طالبان با مشکل مشروعیت و عدم پذیرش به عنوان رهبر مواجه است، تقویت کند.

«ملامنصور» از درخواست وفاداری رهبر القاعده از وی استقبال کرد که این امر می‌تواند مقبولیت وی را که در داخل طالبان با مشکل مشروعیت و عدم پذیرش به عنوان رهبر مواجه است، تقویت کند.

انتشار پیام «ایمن الظواهری»، رهبر القاعده برای ملا اختر منصور هم‌زمان با آن صورت گرفته که خود القاعده نیز با رقابت رو به رشدی برای برتری افراط‌گرایی جهانی در برابر داعش مواجه شده است؛ داعشی که بخش‌های وسیعی از سوریه و عراق را تصرف کرده است.

ملا اختر منصور در بیانیه‌ای گفت: من درخواست وفاداری الظواهری را می‌پذیرم و از او برای این درخواست وفاداری از سوی تمامی نیروهای تحت رهبریش تشکر می‌کنم.
ملااختر منصور 31 ژوئیه سال جاری میلادی پس از آن که طالبان مرگ ملاعمر، رهبر سابق این جنبش را تایید کرد، به عنوان رهبر جدید طالبان اعلام شد اما فوراً پس از انتصاب وی اختلافاتی در طالبان درخصوص انتخاب ملا اختر منصور پدیدار شد و برخی رهبران ارشد از جمله پسر و برادر ملاعمر از بیعت با ملا اختر منصور امتناع کردند.

طالبان اخیراً با رویگردانی نیروهایش و پیوستنشان به داعش مواجه شده و گروه تروریستی داعش در تلاش است تا در مناطق شرقی کشور قلمروی برای خود ایجاد کند.

تحلیلگران می‌گویند، تایید مرگ ملاعمر و افزایش اختلافات داخلی در طالبان می‌تواند باعث افزایش چنین رویگردانی‌هایی شود.

طالبان بارها به داعش علیه توسعه عملیات‌هایش در افغانستان هشدار داده است. طالبان روز چهارشنبه فلم وحشتناکی را که در آن نشان می‌داد تروریست‌های داعش زندانیان دست بسته و چشم بسته افغانستان را منفجره می‌کردند، محکوم کرد.

در این فیلم این زندانیان به عنوان «مرتدهایی» که با طالبان یا دولت کابل متحد هستند، توصیف شدند اما طالبان گفت آنها غیرنظامیان بی‌گناه بودند و اذعان داشتند که انتقام این عملیات را بعداً از داعش خواهند گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟