مقر جدید وزارت دفاع بزودی افتتاح میشود

  • انتشار: ۲۳ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 6241

مقام‌های نظامی امریکا اعلام کرده اند، ساختمان بزرگی را که شباهت زیادی با وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) دارد، برای وزارت دفاع افغانستان ساخته اند. آنان تاکید کرده اند که این ساختمان در پنج طبقه به ارزش بیش از ۱۶۰ میلیون دالر از کمک مالی امریکا ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رشد؛ این ساختمان با پیشرفته ترین سیستم و تجهیزات مدرن مجهز شده و قرار است در ماه جاری میلادی در اختیار وزارت دفاع ملی افغانستان قرار گیرد.
فردریک دروموند، از نظامیان ارشد امریکایی به اسوشیتد پرس گفته است که با افتتاح این ساختمان، تمام ریاست‌های وزارت دفاع ملی در کابل، می تواند در یک مکان فعالیت کنند.

نقشه ترکیبی این ساختمان ۳۸ هزار و ۵۰۰ متری که ساخت آن حدود ۴ سال به طول انجامید، از میان نقشه‌هایی انتخاب شد که بین دانشجویان رشته انجینیری افغانستان به رقابت گذشته شده بود.

ساختمان ۵ طبقه جدید وزارت دفاع افغانستان ظرفیت فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰۰ مامور از ریاست‌های اداری، عملیاتی و آموزشی را دارد.

فردریک دروموند یکی از افسران ارشد ارتش امریکا گفت که در این ساختمان بخش‌های زنان از مردان جداست و معتقدیم که افغان در این ساختمان ارتباطات‌هایشان در سال‌های آینده قوی‌تر می شود.

گنبد این ساختمان ۳۳.۶ متر ارتفاع داشته و دارای ۳ سالن غذاخوری است که ظرفیت یک هزار نفر را دارد و سالن کنفرانس آن گنجایش بیش از ۹۳۶ نفر را داراست.
ساختمان جدید وزارت دفاع افغانستان دارای محل ورزشی، کلینک‌ها، دادگاه‌های نظامی بوده که در مجموع ۱۱۰۴ در و ۳۴۸ کلیکین دارد.

وسایل و تجهیزات کامپیوتری ساختمان جدید وزارت دفاع افغانستان ۳۳.۳ میلیون دالر هزینه در بر داشته است که تنها برای فناوری‌های نوین این ساختمان حدود ۱۲میلیون دالر هزینه صرف شده است.

ساختمان جدید وزارت دفاع افغانستان در حالی ساخته شده است که حکومت وحدت ملی افغانستان به ریاست اشرف‌غنی پس از حدود ۹ ماه هنوز موفق به معرفی وزیر دفاع این کشور نشده است.

در حال حاضر تمام عملیات ها از سوی وزارت دفاع ملی افغانستان و بدون دخالت نیروهای خارجی انجام می شود.

ارتش افغانستان در شمال و جنوب افغانستان به گونه رو در رو مصروف نبرد با هراس افگنان است و افتتاح ساختمان جدید، سهولت هایی را در سوق و اداره آنان به وجود خواهد آورد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟