مقام پیشین طالبان: گروه طالبان فقط از طریق گفتگو با آمریکا به بحران افغانستان پایان می دهد

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 39447

ملاعبدالسلام ضعیف، سفیر پیشین طالبان در اسلام‌آباد گفته است که طالبان فقط از طریق گفتگو با آمریکا قصد دارد که به مشکلات کنونی در افغانستان پایان دهد. وی گفته است که طالبان با میانجیگری ایران و پاکستان حاضر به پایان دادن جنگ نیست.

عبدالسلام ضعیف مقام پیشین طالبان به روزنامه دیلی تایمز گفته است؛ «پاکستان فشار بر طالبان را افزایش داده‌است، اما آنان قبول نخواهند کرد، آن‌چه‌که پاکستان می‌خواهد تا آنان انجام دهند. پاکستان برخی‌از رهبران ارشد طالبان را بازداشت کرده‌است، درست زمانی‌که تلاش‌هایی در منطقه برای تشویق طالبان به میز گفت‌وگو انجام می‌گیرد.»

آقای ضعیف افزوده‌است که طالبان تنها با گفت‌وگو با ایالات متحده می‌خواهند به بحران کنونی در افغانستان پایان دهند و از طریق هیچ‌کشور دیگر، به‌ویژه پاکستان و ایران حاضر به‌پایان جنگ نیستند.

روزنامۀ دیلی‌تایمز گزارش داده‌است که آقای ضعیف در سال ۲۰۰۲میلادی در پاکستان بازداشت شده بود، سپس به امریکا تحویل داده شد.

آقای ضعیف به دیلی تایمز گفته‌است که طالبان پیشنهادی برای پیوستن به نظام سیاسی را تاهنوز نپذیرفته‌اند.

او گفت: «تاکنون، طالبان دولت کابل را یک دولت غیرقانونی می‌دانند. دوم، طالبان می‌خواهند افغانستان را از چنگ‌های نیروهای اشغالگر آزاد کنند. آنان می‌خواهند حکومت اسلامی در افغانستان اعلام کنند.»

آقای ضعیف همچنان گفته است که پس‌از آمدن ایالات متحده به افغانستان، وضعیت منطقه‌یی بدتر شده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟