مقام پیشین آمریکایی: آمریکا به دلیل منافع ملی اش سال ها در افغانستان خواهد ماند

  • انتشار: ۷ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 29691

دیوید پترائوس مقام پیشین آمریکایی می گوید به دلیل اینکه ایالات متحده منافع ملی قابل توجهی در افغانستان می بیند، برای ده ها سال در افغانستان خواهد ماند.

دیوید پترائوس، رییس پیشین سی‎آی‎ای یا سازمان اطلاعات مرکزی امریکا، می‎گوید که ایالات متحدۀ و هم پیمانانش برای دهه‎ها درافغانستان خواهد ماند.

این نظامی پیشین که زمانی فرمانده کُل نیروهای امریکایی درافغانستان بود، در گفت‌وگوی با روزنامه تایمز بریتانیا، می‎گوید که نیروهای امریکایی و ناتو پس از افزایش در شمار نیروهای شان درافغانستان، برای چندین دهه در کشور خواهند ماند.

وی افزود که احتمال دارد امریکا حضورش را در افغانستان همانند حضورش درکوریای جنوبی و جاپان، دایمی بسازد.

پترائوس به این باور است که امریکا منافع ملی قابل توجهی در حضور پایدارش درافغانستان می‎بیند و از همین‎رو تعهد دراز مدت در برابر این کشور برای واشنگتن، مهم است.

او “پیش بینی نمی‎کند” دربارۀ اینکه چه مدت نیروهای ناتو در افغانستان خواهند بود، افزود که جنگ ۱۶ ساله، طولانی ترین جنگ ایالات متحده، به پایان نرسیده است.

وی در ادامه گفت: “یک جنگ چند سال نیست بل بیشتر از دهه است و ما در مبارزات نسلی شرکت داریم. به همین دلیل است که ما نیاز به تعهد پایدار داریم که پایدار است و من معتقدم که این یک تعهد پایدار است.”

با این حال، او از راهبرد تازۀ امریکا حمایت کرد که به بر بنیاد این راهبرد، سه هزار ۹۰۰ نیروی امریکایی به افغانستان فرستاده شوند و به این ترتیب شمار سربازان امریکایی در افغانستان، ۱۲ هزار ۳۰۰ تن خواهد رسید.

در همین حال، پترائوس ازعدم وجود یک “ضرب الاجل مصنوعی” برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، استقبال کرد.

تایمز گزارش داده است وی دولت پیشین اوباما را برای تعین زمان‌بندی خروج نیروهای این کشور از افغانستان، سخت به انتقاد گرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟