مقام پاکستانی آزار مهاجرین افغان توسط پولیس ایالت خیبرپختونخوا را منع کرد

  • انتشار: ۱۰ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15335

بعد از تیره شدن روابط افغانستان با پاکستان، مقامات پاکستانی ضرب الاجلی را برای خروج مهاجران افغان از این کشور اعلام کرد، اما حالا یک مقام پاکستانی می گوید؛ پولیس حق ندارد برای مهاجرین افغان در خیبرپختونخوا مزاحمت ایجاد نماید.

پرویز ختک، وزیر اعلی ایالت خیبرپختونخوا، اعلام کرد تا 15 نوامبر سال روان میلادی  پولیس حق ندارد، مزاحم مهاجران افغان شود و عملیات پولیس و نیروهای امنیتی نیز متوقف می‌شود.

به گفته او، مهاجران افغانستان که در پاکستان مصروف تحصیل هستند، یا به دلیل بیماری تحت تداوی قرار دارند، می‌توانند اقامت قانونی دریافت کنند.

روزنامه پاکستانی، موسوم به اردو تایمز، امروز گزارش داد که ختک، این موضوع را  دیروز در یک نشست ویژه رسیدگی به امور مهاجران افغان که در پیشاور برگزار شده بود، مطرح کرده است.

براساس این گزارش، تمام مهاجران افغان که بازداشت شده‌اند، در صورتی‌‎که فعالیت مشکوک نداشته باشند، آزاد می‌شوند.

ختک، در این نشست تاکید کرده است که افغانستان و پاکستان نباید بدلیل اختلافات سیاسی خود مهاجران را آزار و اذیت کنند.

این در حالیست که اخیرا یک هیأت از نمایندگان مهاجران افغان در اسلام‌آباد با عمران‌خان، رهبر حزب تحریک انصاف که حزب وی دولت ایالتی خیبرپختونخوا را اداره می‌کند، ملاقات و خواستار توقف عملیات پولیس علیه شهروندان افغانستان شده بودند.

عمران خان، در این دیدار تعهد کرده بود که از عملیات بی‌دلیل پولیس و نیروهای امنیتی علیه مهاجران افغان جلوگیری خواهد کرد.

در حال حاضر، بیش از 3 ملیون مهاجر افغان در پاکستان زندگی می‌کنند که دولت اسلام‌آباد تا پایان سال روان میلادی به آن‌ها مهلت داده تا به صورت داوطلبانه به کشورشان عودت کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟