مقام هندی: کار احداث بند شاه توت در کابل با کمک مالی هند به زودی آغاز می شود

  • انتشار: ۱۰ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37593

ویجی گوکلی معین وزیر خارجه هند در دیدار با اشرف غنی رئیس جمهور گفت که کشورش آماده است تا هزینه احداث بند شاه توت در ولایت کابل را تامین کند و کار این بند را به زودی آغاز نماید.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای نوشته است که قبل از ظهر روز گذشته (چهارشنبه) آقای ویجی گوکلی معین وزارت خارجۀ هند با اشرف غنی رئیس جمهور دیدار داشته است.

در خبرنامه آمده است؛ معین وزارت خارجه هند نیز به نمایندگی از کشورش تعهد سپرد که در کنار دولت و مردم افغانستان باقی خواهند ماند و کشورش به همکاری‌های خویش در زمینه‌های مختلف با افغانستان ادامه می‌دهد.

در این ملاقات در مورد اهمیت کوریدور هوایی میان افغانستان وهند صحبت کردند و آنرا موفقیت‌آمیز توصیف نمودند و نیز بر ایجاد کوریدور زمینی از طریق ازبکستان و اتصال آن به هرات- مزار و چابهار تأکید ورزیدند. هم‌چنان، در مورد اهمیت اقتصادی و ترانزیتی بندر چابهار بحث گردید و گسترش همکاری‌ها را از این طریق به نفع کشورهای منطقه دانستند.

جانب هند در ادامه همکاری‌هایش با افغانستان، اطمینان داد که کشورش آماده‌است تا هزینۀ احداث بند شاه‌توت در ولایت کابل را بپردازد و کار این بند را به زودی آغاز نماید.

گفتنی است که کشور هند یکی از تامین کنندگان اصلی کمک های غیرنظامی به افغانستان است. این کشور در سرمایه گذاری در بخش احداث بند سلما در هرات و همچنان مسیر ترانزیتی بندر چابهار به افغانستان کمک های زیادی را متقبل شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟