مقام ها در ارزگان: فرماندهانی که از یک قوم هستند، پاسگاه ها را به طالبان می فروشند

  • انتشار: ۲۰ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 34244

مقام ها در ولایت ارزگان می گویند که فرماندهانی که در راس یک کندک قرار دارند از یک قوم خاص هستند این افراد پاسگاه ها را به طالبان می فروشند و در بعضی موارد برکناری این فرمانده های جنگی کار آسانی نیست.

مقام های محلی در ولایت ارزگان می گویند برخی از فرماندهان نیروهای دولتی در ارزگان پاسگاه ها را به طالبان می فروشند و شماری دیگر هم با برکنار شدن شان، از سلاح دولت در برابر دولت آتش می کنند.

به گزارش آریانا نیوز؛ رحمت شاه قیمتی، فرمانده لوای چهارم ارتش ارزگان گفت “برخی افراد نااهل در جمع پلیس نفوذ می کنند و پاسگاه ها را به هراس افگنان می فروشند. اداره های کشفی کار می کنند که این گونه افراد را شناسایی کنند؛ هرچند که شمارشان کم شده است.”

فرمانده هان کندک های عملیاتی نیروهای دولت در ارزگان بیشتر متنفذین قومی اند که از یک سو رتبه پایین نظامی دارند و از سوی دیگر کمتر آموزش های نظامی دیده اند. این فرمانده هان مدیریت بخش کلیدی جنگ را بر دوش دارند و وابسته به یک قوم اند.

عبدالواحد پتان، معاون والی ارزگان بیان داشت: “فرماندهانی که در راس کندک های عملیاتی کار می کنند، بسیاری آنان متنفذین قومی اند که رتبه ساتمنی یا حتا بریدملی دارند و به یک قوم مربوط می شوند.”

برکناری این فرماندهان هم کار ساده نیست؛ چرا که نمونه های وجود دارند که شماری از فرمانده هان با شنیدن خبر برکناری شان، از سلاح دولت بر ضد دولت آتش کرده اند و آماده ترک موقف شان نبوده اند.

سربازان هم انتقاد می کنند که فرمانده هان شان، خون آنان را معامله می کنند.

یکی از نمونه معامله گری در ارزگان؛ سال پار در حمله گسترده طالبان بر شهر ترینکوت، فرمانده پولیس نظم عامه ارزگان، فرماندهی و تجهیزات نظامی آن را به طالبان واگذار کرده بود و با جنگجویان طالب یکجا در برابر دولت جنگیده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟