مقام های امنیتی در نشست پارلمان دلایل قناعت بخشی ارائه نکردند

  • انتشار: ۳۰ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیپارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 32241

گزارش از جلسه محرمانه روز گذشته در مجلس حاکی از آن است که مقامات ارشد امنیتی افغانستان در نشست پارلمان نتوانسته اند دلایل قناعت بخشی ارایه دهند که چرا در جلوگیری از وقوع شش حمله بزرگ در 5 ولایت افغانستان طی روزهای گذشته ناکام بوده اند.

مجلس نمایندگان افغانستان دیروز، این مقام ها را برای پاسخ گویی فراخوانده بودند. این جلسه به صورت محرمانه و بدون حضور رسانه ها برگزار شد.

روز گذشته جلسه استجواب از مقامات ارشد امنیتی کشور در پیوند رویدادهای امنیتی اخیر را پس از درخواست سرپرست وزارت دفاع این کشور سری اعلام کرد.

مقامات ارشد امنیتی وزارت دفاع، داخله و ریاست عمومی امنیت ملی روز گذشته به مجلس فراخوانده شدند تا در مورد رویدادهای خونین امنیتی روزهای اخیر به نمایندگان توضیح دهند. اما پس از طرح سوالات نمایندگان مجلس، وقتی از طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع افغانستان خواسته شد به این سوالات پاسخ دهد، او از رییس مجلس خواست تا جلسه را به دلیل مهم بودن مسایل امنیتی، سری اعلام کند.

نمایندگان مجلس با این درخواست او موافقت کردند و با سری شدن جلسه، پخش زنده تلویزیونی آن نیز قطع گردید.

افغانستان در یک هفته اخیر شاهد خونین‌ترین حوادث امنیتی در ولایت‌های کابل، غور، قندهار، پکتیا و دیگر مناطق بود.

طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع، ویس احمد برمک سرپرست وزارت داخله، معصوم استانکزی رییس عمومی امنیتی ملی و برخی از مقامات امنیتی ولایتی امروز در جلسه عمومی حاضر شدند تا درباره حوادث خونینی امنیتی صورت گرفته که در نتیجه آن صدها نظامی و غیرنظامی این کشور کشته و زخمی شدند، به نمایندگان مجلس توضیح دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟