مقام روس: نفوذ گروه های تروریستی از افغانستان به کشورهای آسیای مرکز افزایش یافته است

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثبین الملل
  • شناسه مطلب: 42848

یک مقام روس گفته است که با افزایش گروه تروریستی در شمال افغانستان، خطر نفوذ این گروه های تروریستی به تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان در حال افزایش است.

نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه در کنفرانس  کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در پایتخت قزاقستان گفت که فعالیت سازمان های تروریستی در نزدیکی مرزهای کشورهای سازمان امنیت جمعی رو به افزایش است، شمار کلی عناصر مسلح در شمال افغانستان بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در نوسان است و نزدیک به هفت هزار تن از آنها در نزدیکی مرزهای تاجیکستان قرار دارند.

او گفت که همزمان خطر نفوذ سازمان های تروریستی از افغانستان به تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان نیز در حال افزایش بوده و دیگر اعزام گروه های مسلح، تامین اسلحه و جذب جوانان به گروه های افراط گرا یک مسئله امکن پذیر است.

این اظهارات مقام روس در حالی صورت می گیرد که از چند سال به این علاوه بر طالبان، گروه تروریستی داعش در بسیاری از نقاط شمال کشور در حال فعالیت می باشد.

ولایت های فاریاب، بدخشان، سرپل، جوزجان و تعدادی دیگر از مناطق شمال کشور با تهدید روز افزون گروه های تروریستی روبرو است.

روز گذشته طالبان با حمله بر یک پایگاه نیروهای دولتی در فاریاب، 10 تن از نیروهای نظم عامه و ارتش را کشت و مقدار زیادی از وسایل نظامی در این پایگاه را با خود برد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟