مقام روسی ادعای یک مقام ناتو مبنی بر حمایت روسیه از طالبان را رد کرد

  • انتشار: ۵ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 20073

مقامات در وزارت دفاع روسیه ادعای مقام ارشد ناتو را مبنی بر حمایت مسکو از طالبان افغانستان رد کرد.

جنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز شنبه، اعلام کرد: اظهارات کورتیس اسکاروپاروتی فرمانده نیروهای ناتو و آمریکا در اروپا که روسیه را به حمایت از طالبان متهم کرده بی اساس است.

خبرگزاری روسیا سگودنیا نوشت: جنرال کورتیس اسکاروپاروتی در نشست کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گزارشی با عنوان «فرماندهی نیروهای ناتو و آمریکا در اروپا با تهدیدهای روسیه و داعش مقابله می کند» ارائه کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود که این ادعا در سنای آمریکا برای تخصیص بودجه بیشتر به فرماندهی نیروهای آمریکا و ناتو در اروپا مطرح شده است.

وی گفت: به همین دلیل گزارش فرماندهی نیروهای آمریکا و ناتو در اروپا قابل تحلیل جدی نیست.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه ‘پنتاگون در طول 16 سال حضور نظامی در افغانستان نتوانست اوضاع این کشور را باثبات کند’، ادامه داد: روسیه از سال 1989 در افغانستان حضور ندارد، اما جنرال آمریکایی برای توجیه ناکامی های خود، اقدامات مسکو در این کشور را بهانه قرار می دهد.

کوناشنکوف روسیه گفت: معلوم نیست جنرال سکاپراتی چه می خواهد. گاهی از نداشتن ارتباط با وزارت دفاع روسیه گلایه می کند و بتازگی هم اذعان کرده که واشنگتن در قطع روابط نظامی با مسکو پیشگام بوده است.

وی ادامه داد: پیش از سکاپراتی هم سلف وی جنرال فیلیپ بریدلاو، روسیه را در مساله افغانستان متهم کرد اما هیچ گونه شواهدی برای ادعای ضدروسی خود مطرح نکرد.

جنرال کوناشنکوف گفت: الان نیز همان شعارهای قبلی را در قالب جدید تکرار می کنند. از خیمه شب بازی در سنای آمریکا هیچ چیز جدیدی انتظار نمی رفت.

جنرال آمریکایی در گزارش خود به سنای این کشور از جمله گفته که روسیه برای طالبان افغان ‘تامین منابع’ هم می کند. اما سندی برای گفته های خود ارائه نکرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟