مقام ایرانی: 3 میلیون مهاجر غیرقانونی در ایران زندگی می کند

  • انتشار: ۸ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 43211

یک مقام ایرانی در وزارت داخله ایران گفته است که هم اکنون سه میلیون پناهنده غیر قانونی در ایران زندگی می کند، که مهاجران غیر قانونی افغانستانی از طریق خاک پاکستان وارد ایران می شوند.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر داخله ایران گفته است در حال حاضر “سه میلیون نفر پناهنده و مهاجر غیرقانونی در ایران حضور دارند که ۹۷ درصد آنها همانند سایر شهروندان ایرانی در داخل شهرها زندگی می کنند.”

آقای ذوالفقاری گفت اخیرا مهاجرت غیر قانونی از پاکستان افزایش یافته و مهاجران غیرقانونی از افغانستان وارد خاک پاکستان و از مرز مشترک وارد ایران می شوند.

ذوالفقاری افزود: ما در زمینه های معارف، ‌سوادآموزی، مهارت آموزی،‌ آموزش عالی، ‌صحت و درمان، واکسیناسیون و خدمات شهری مانند شهروندان ایرانی به پناهندگان نیز خدمات می دهیم.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه برنامه های راهبردی در بحث عودت و اسکان مجدد نتیجه ای نداشته است،‌ گفت:‌ ما نه تنها با کاهش پناهندگان و مهاجران مواجه نشدیم بلکه شاهد افزایش حجم مهاجران نیز هستیم.

همچنین اخیرا با افزایش مهاجرت غیر قانونی از پاکستان هم مواجه هستیم. دلیل آن هم مشخص است. ناامنی در افغانستان افزایش یافته، وضعیت زندگی، معیشت و اقتصاد بهبود پیدا نکرده است و اقدامات تروریستی هم در افغانستان و هم در پاکستان همچنان ادامه دارد. تا زمانی که این وضعیت ادامه دارد،‌ امیدی به بازگشت داوطلبانه مهاجران نداریم.

جنگ، فقر، بیکاری و بسیاری از موارد دیگر در طی سال های اخیر باعث شده است تا هزاران تن از شهروندان کشور با وجود خطرات بسیار، افغانستان را ترک و به کشورهای همسایه و یا اروپایی مهاجر شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟