مقام ایرانی: آمریکا در حملات تروریستی افغانستان سهیم است

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 113022

نماینده پارلمان ایران گفت، اتفاقاتی در افغانستان رخ می دهد که مشابه آن در سوریه، عراق و فلسطین نیز اتفاق می افتد تماماً پایه و اساس مشکل امریکا است.

به نقل از اسپوتنیک، «عباس گلرو» رییس کمیته سیاست خارجی پارلمان ایران، حمله تروریستی رخ داده در افغانستان را کاملاً مرتبط با ایالات متحده امریکا دانسته و این موضوع را این گونه تفسیر کرد: «اتفاقاتی در افغانستان رخ می دهد که مشابه آن در سوریه، عراق و فلسطین نیز اتفاق می افتد تماماً پایه و اساس مشکل امریکا است، ایالات متحده امریکا در عراق و سوریه حضور پیدا کرد و شرایط ناامن تر شد البته امریکایی‌ ها به گفته خودشان دنبال این هستند تا از افغانستان خارج شوند اما ما به این موضوع خوش‌ بین نیستیم هر چند همواره امیدواریم امریکایی‌ ها سر عقل بیایند و این منطقه را ترک کنند.

 اما آنچه در افغانستان رخ داده یک جنایت سهمگین است که یا توسط گروه‌های افغانستانی که اکنون در حال مذاکره با ایالات متحده امریکا هستند انجام شده که بسیار سهمگین و شرم آور است که از یک سو با امریکا مذاکره کنند و از سوی دیگر مردم خود را در یک حادثه تروریستی نابود کنند و این اتفاق قطعا به دلیل میدان دادن امریکا رخ داده یا توسط داعش اتفاق افتاده که از سوریه به صورت هوایی توسط امریکایی ها به افغانستان منتقل شدند که باز هم دست پرورده امریکا و اسراییل هستند.

در نتیجه بخواهیم یا نخواهیم امریکا در جنایت شکل گرفته در افغانستان سهیم است امریکا باید افغانستان را ترک کند، مردم افغانستان به درجه ای از بلوغ سیاسی، فرهنگی و تمدنی رسیده‌ اند که امور خود را پیش ببرند».

وی در پایان تاکید کرد: «صلح و ثبات با خروج ایالات متحده امریکا از افغانستان میسر خواهد شد و کشورهای همسایه باید دلسوزانه به دولت افغانستان برای ثبات کمک کنند»‌.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟