مقام ارشد چینی: آمریکا باید به نقش پاکستان در افغانستان ارزش قایل شود

  • انتشار: ۲ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 29392

رسانه های دولتی چین گزارش دادند عضو ارشد شورای دولتی چین در تماسی تلفنی با وزیر امور خارجه آمریکا گفت آمریکا باید برای نقش پاکستان در افغانستان ارزش قائل شود و به نگرانی های امنیتی اسلام آباد احترام بگذارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، پیشتر وزارت امور خارجه چین بعد از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در زمینه راهبرد جدید این کشور در افغانستان، پاکستان را به پناه دادن به  تروریست ها متهم کرد، از اسلام آباد به عنوان هم پیمان پکن دفاع کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه چین، یانگ جیه‌ چی، که سمت وی از سمت وزیر امور خارجه چین نیز بالاتر است، در تماس تلفنی با رکس تیلرسون گفت چین علاقه مند به همکاری با آمریکا در زمینه افغانستان و انجام تلاش های مشترک برای کمک به ثبات و صلح در این کشور و نیز در کل منطقه است. وی به همتای آمریکایی اش گفت:«ما باید برای نقش مهم پاکستان در مسئله افغانستان ارزش قائل شویم و به استقلال پاکستان و نگرانی های امنیتی منطقی این کشور احترام بگذاریم.»

پاکستان هر گونه اتهامی را در زمینه پناه دادن به تروریستهایی که از مرز افغانستان وارد این کشور می شوند تکذیب می کند.

پاکستان و چین همدیگر را هم پیمانانی نزدیک در نظر می گیرند و دارای روابط تجاری، اقتصادی، امنیتی و دیپلماتیک نزدیکی هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟