مقام آمریکایی: داعش 58 درصد از مناطق تحت حاکمیتش در سوریه را از دست داده است

  • انتشار: ۱۴ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 28186

مک گورک برت مک گورک فرستاده رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش با بیان اینکه داعش 58 درصد از مناطق تحت کنترل خود در سوریه را از دست داده است، گفت: در حدود دو هزار عضو داعش در شهر رقه سوریه باقی مانده اند.

مک گورک جمعه شب در کنفرانس خبری با ادعای اینکه  ما در مبارزه با تروریست های داعش به نیروهای دموکراتیک سوریه کمک می کنیم افزود: معارضان سوری که تحت حمایت نظام ترکیه هستند در آزادسازی مناطقی از دست داعش موفق بوده اند.

نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش تاکید کرد: هم اکنون چهل و پنج در صد از شهر الرقه سوریه از دست تروریست های داعش باز پس گرفته شده است.

وی  با اشاره به اینکه ما برای حمایت از آوارگان موصل دو میلیون دالر کمک جمع کرده ایم ، مدعی شد: تروریستهای داعش برای حمله به ایالات متحده آمریکا از رقه سوریه برنامه ریزی کرده بود.

نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش افزود: نبرد در الرقه علیه داعش پس از باز پس گیری شهر الطبقه شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای دموکراتیک سوریه پنجاه در صد از مساحت شهر رقه سوریه را باز پس گرفته اند، گفت: حدود دو هزار نفر از تروریست های داعش در این شهر مشغول جنگ هستند.

وی همچنین یاد آور شد که هماهنگی نظامی آمریکا با روسیه در سوریه همچنان ادامه دارد.

مک گورک با پیش بینی آزاد سازی شهر الرقه سوریه طی دو ماه آینده  افزود: آموزش نظامی نیروهای معارض سوریه در شهر التنف به وسیله نیروهای آمریکایی همچنان ادامه دارد.

نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش گفت: داعش هفتاد و هشت درصد از مناطقی که در عراق در کنترل خود داشته است و پنجاه و هشت درصد از مناطقی که در سوریه به تصرف خود در آورده بود از دست داده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟