مقام آمریکایی: برای پشرفت مذاکره با طالبان، حمایت پاکستان لازم است

  • انتشار: ۱۰ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 46772

یک مقام آمریکایی با اشاره به مذاکرات دیپلمات های این کشور با نمایندگان طالبان گفته است که این مذاکرات پیشرفت هایی داشته ولی برای آوردن این گروه به میز مذاکره به حمایت پاکستان نیاز داریم.

رندال شرایور معاون آسیا و پاسیفیک وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در سخنانی در موسسه مطالعاتی بنیاد صلح کارنگی در واشنگتن گفت “مذاکرات با طالبان قسمتی از آینده سیاسی و ثبات افغانستان است.

او افزود: نشانه هایی از پیشرفت سیاسی می بینیم. اشرف غنی به دنبال آتش بس دیگری است. رویکرد طالبان به این آتش بس را خواهیم دید.

شرایور همچنین از فشار آمریکا به پاکستان در خصوص این موضوع خبر داد و تصریح کرد: بدون شک جهت تشویق و قانع کردن طالبان و نیز فشار بر این گروه برای نشستن بر سر میز مذاکره به کمک پاکستان نیاز داریم.

این در حالیست که دفترسربازرس ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان یا سیگار روز جمعه گفت که واشنگتن و کابل توافق دارند که بهترین راه برای تامین صلح دایمی و امنیت در افغانستان، مذاکره و راه حل سیاسی پایدار با طالبان است.

اما گروه طالبان تا حال مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان نپذیرفته و تاکید بر مذاکرات مستقیم با مقامات ایالات متحده شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟