مقامات هند: سد سلما سرموعد تکمیل میشود

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 6689

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، «آمیت کومار میشرا»، ژنرال وزارت امور خارجه کشور هندوستان در دیدارش با والی هرات گفت: شرکت مجری طرح احداث بند سلما متعهد است تا این پروژه زیربنایی را در زمان تعیین شده تکمیل و به بهره برداری برساند.

والی هرات نیز در این دیدار از همکاری و جدیت دولت هندوستان در امر تکمیل این پروژه زیربنایی تقدیر نموده و گفت: با بهره برداری و تکمیل این پروژه مهم هزاران هکتار زمین در فرمانداری‌های هرات آبیاری می شود.

این در حالیست که مسئولان هرات پیش از این از تکمیل ۹۵ درصد کار بند سلما خبر داده و گفته بودند که دریچه‌های این سد برای ذخیره آب تا یکماه دیگر بسته خواهد شد.

کارهای ابتدایی بند سلما هشت سال قبل توسط مسئولان هندی در فرمانداری «چشت» هرات آغاز و اکنون در حال تکمیل شدن است.

از سوی دیگر، مسئولان سفارت هند در ولایت هرات ساخت بند سلما در فرمانداری چشت را بخشی مهمی از اعتبار کشورشان در افغانستان می خوانند.

کار ساخت پروژه بند سلما در آغاز از سوی کشور هند با هزینه هشتاد میلیون دلار شروع شد که با گذشت ۸ سال زمان این رقم به حدود ۳۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

بند سلما در فرمانداری چشت هرات واقع شده‌است که با تکمیل شدن آن ۴۲ مگاوات برق تولید و بیش از ۷۵ هزار هکتار زمین آبیاری خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟