مقامات در وزارت مخابرات می گویند شمار کابران خدمات مخابراتی تاکنون به 21 میلیون نفر رسیده است

  • انتشار: ۱۲ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16646

مقامات در وزارت مخابرات می گویند، شمار کاربران خدمات مخابراتی در کشور به ۲۱ میلیون نفر رسیده که ۸۹ درصد نفوس کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در نشست خبری امروز(دوشنبه) محمد یاسین صمیم سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفت که وزارت مخابرات در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۳.۷ میلیارد افغانی حدود دویست میلیون دالر درآمد داشته که نسبت به سال گذشته حدود ۲ میلیارد افغانی افزایش یافته است.

آقای صمیم می‌گوید از مجموع عواید سال ۱۳۹۵ حدود ۵.۹ میلیارد افغانی درآمد مستقیم این وزارت بوده که ۴.۲ میلیارد آن از مالیات ده درصدی بر کریدت کارت (کارت اعتباری) موبایل‌ها جمع آوری شده است.

به گفته وی، متباقی عواید این وزارت مربوط به عواید غیرمستقیم می‌شود که شامل مالیاتی است که از سوی وزارت مالیه از شرکت‌های فعال در بخش مخابرات و تکنالوژی اخذ می‌شود.

مقامات وزارت مخابرات و تکنالوژی افغانستان می‌گویند در سال مالی ۱۳۹۵ درآمد این وزارت ۱۷ درصد افزایش یافته است.

مخابرات و تکنالوژی در افغانستان از مهمترین بخش‌های اقتصادی است که در سالهای گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و توانسته سرمایه‌های زیادی را به خود جلب کند.

به اساس معلومات آقای صمیم تاکنون در این بخش ۲.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و اکنون ۲۰۰ هزار نفر در این بخش مشغول کار هستند که ۴۰درصدشان زنان می‌باشند.

آقای صمیم می‌گوید ساحه پوشش خدمات مخابراتی نیز در سال مالی ۱۳۹۵ در این کشور حدود ۴ درصد و ساحه پوشش خدمات اینترنت هفت درصد افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت مخابرات می‌گوید که در سال جاری خورشیدی، ناامنی بزرگترین چالش در برابر این وزارت بوده و سبب شده عرضه خدمات مخابراتی با مشکل روبرو شود.

به گفته او، در سال جاری بیش از ۴۰ سایت مخابراتی آتش زده شده و بیش از ۴۰۰ سایت موقتا مسدود شده است.

امتداد نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه فایبر نوری، اتصال ده‌ها مراکز تعلیمی و تحصیلی به فایبر نوری، توزیع هزاران خط تلفن دیجیتال و کاهش قیمت اینترنت از دیگر فعالیت‌هایی است که وزارت مخابرات افغانستان به عنوان دستاورد در سال گذشته از آن یاد می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟