مقامات در وزارت دفاع سقوط ولسوالی سنگین ولایت هلمند را بی اساس خواندند

  • انتشار: ۳ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 19998

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع در واکنش به سقوط ولسوالی سنگین به دست طالبان گفته است که بیز ثابت قدم نیرو های اردوی ملی مقیم ولسوالی سنگین ولایت هلمند به اساس پلان وزارت دفاع ملی و رئیس ستاد ارتش از موقعیت فرعی خویش به گارنیزیون اصلی آن در ساحه شکر شیله  آن ولسوالی انتقال یافته است و گزارش های مربوط به سقوط این ولسوالی به دست طالبان بی اساس است.

گروه طالبان طی اعلامیه، اظهار نموده که یک بیز نیرو های اردوی ملی را در ولسوالی سنگین ولایت هلمند به تصرف خویش در آورده و ولسوالی سنگین در استانه سقوط قرار دارد .

وزارت دفاع در بیانیه ای این ادعای طالبان را بی بنیاد دانسته و آن را  جز یک تیلیغ دشمن چیزی نمی داند، در مورد بیز یاد شده باید گفت که به اساس پلان وزارت دفاع ملی و رئیس ستاد ارتش در خصوص تعبیه قوت ها  و قطعات ارتش، یک بیز ارتش که بنام بیز ثابت قدم در ولسوالی سنگین ولایت هلمند جابجا بود از موقعیت فرعی آن به گارنیزیون اصلی خویش در ساحه شکر شیله ولسوالی یاد شده نقل مکان نموده است.

همچنین یک مقام ارتش گفته است که مقامات بلندپایه نظامی تصمیم این عقب‌نشینی را گرفته اند و آن نظامیان افغان، بدون کدام درگیری از آن ساحه به محله‌ای موسوم به “غوندی امان‌الله” عقب‌نشینی کرده اند.

این مقامات پذیرفته اند، به دلیل این که مخالفین مسلح در آن مرکز، ماین جاسازی نکنند، برخی تأسیسات ولسوالی سنگین را تخریب کرده اند.

طالبان در خبرنامه‌ای ادعا کرده اند که نیروهای امنیتی افغان پس از بیرون شدن از ولسوالی، بالای برخی تأسیسات اداری و مقر ولسوالی بمباران کرده و تمام تأسیسات را از بین برده اند.

قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان گفته است که از یک ماه پیش جنگجویان این گروه، در ولسوالی سنگین، در محاصره قرار داشتند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟