مقامات در وزارت خارجه امریکا: ترامپ برنامه های جدیدی برای افغانستان دارد

  • انتشار: ۲۱ قوس ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 16204

مقامات در وزارت امور خارجه آمریکا می گویند ترامپ رئیس جمهور منتخب امریکا برنامه های جدیدی برای افغانستان در نظر گرفته است.

پاتریک کندی معاون وزرات خارجه امریکا گفته است رئیس جمهور جدید امریکا برنامه‌های جدیدی را برای همکاری با افغانستان روی دست دارد.

معاون وزارت خارجه امریکا می گوید: همکاری آنها با افغانستان به نفع به هر دو کشور خواهد بود و دولت امریکا با افغانستان برای تامین صلح و امنیت دایمی در این کشور تلاش خواهند کرد.

کندی گفته است امریکا دوست و متحد افغانستان است و این دوستی ادامه پیدا خواهد کرد. به باور کندی همکاری امریکا با افغانستان در ۱۵ سال گذشته موجب پیشرفت‌های زیادی برای مردم افغانستان شده است.

وی اضافه کرد: « ما در ۱۵ سال گذشته از نزدیک با مردم افغانستان کار کرده‌ایم و زمینه پیشرفت‌ زیادی برای دولت و مردم افغانستان فراهم شد، همانطور که گفتم دولت امریکا دوست مردم افغانستان است و من فکر می‌کنم رئیس جمهور منتخب امریکا برنامه‌هایی برای کار با افغانستان را تهیه کرده‌ است».

هرچند هنوز رئیس جمهور جدید امریکا رسما به کار خود آغاز نکرده‎‌است و برنامه‌هایش را در مورد افغانستان اعلام نکرده است ولی حضور هزاران سرباز این کشور در افغانستان باعث خواهد شد که آقای ترامپ درمورد افغانستان برنامه‌های سیاسی و نظامی جدی را روی روی دست بگیرد.

حضور چندین ساله امریکا در افغانستان به هدف مبازره با تروریزم در این کشور است. این در حالی است که چندی پیش باراک اوباما رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که امریکا در امر مبارزه با تروریزم در افغانستان شکست خورده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟