بعضی از مقامات بلند پایه حکومتی به بی ثبات کردن ولایت بلخ متهم شدند

  • انتشار: ۱۵ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 13571

شماری از اعضای شورای ولایتی بلخ در یک نشست خبری مدعی شدند که حنیف اتمر، جنرال دوستم و جمعه خان همدرد در صدد خدشه دار کردن دستاورد های بلخ و بی ثباتی این ولایت هستند.

افضل حدید رییس شورا، ذبیح الله کاکر، عبدالخالق و عبدالوکیل اعضای شورای ولایتی بلخ مدعی اند که مهره هایی مرتبط با این افراد در داخل بلخ به بهانه ای بی عدالتی درصدد مختل کردن اوضاع و رسیدن به اهداف خود هستند.

پیش از این نیز دو عضو دیگر شورای ولایتی بلخ در نشست خبری مشابه مدعی شدند که در بلخ بی عدالتیست، والی بلخ مستبد است و ناامنی های اخیر هم در بلخ بدلیل بی عدالتی هاست.

همکاران آنان اما می گویند ناامنی های بلخ تلاش چندین ساله برای پایگاه سازی هراس افگنان است و این دو عضو شورا ابزار دست جمعه خان همدرد و جنرال دوستم هستند.

بااینحال بشیر احمد ته ینج سخنگوی حزب جنبش ملی و حشمت الله ارشد سخنگوی حزب اسلامی اتهامات وارد شده بر جنرال دوستم و جمعه خان همدرد را رد می کننند. آنان می گویند این اتهامات را قبول ندارند اما از هر صدای عدالتخواهی در این ولایت حمایت می کنند.

مردم بلخ نگران هستند که رقابت بین احزاب سیاسی در این ولایت آرامش آنان را خواهد گرفت. بلخ و نورستان تنها ولایت هایی هستند که با سرپرست اداره می شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟