مقامات اوکراین: ترور دختر مشاور پوتین کار ما نیست

  • انتشار: ۳۱ اسد ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 132461

مشاور رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد، کی‌یف با حادثه انفجار موتری که منجر به کشته شدن روزنامه‌نگار روس و دختر فیلسوف و تحلیل‌گر روس در مسکو شد، هیچ ارتباطی ندارد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شنبه شب یک منبع پلیس تایید کرد که موتری در جاده “موژایسکویه” در منطقه “اودینتسفسکی” آتش گرفت. کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که مواد منفجره در زیر این موتر در طرف راننده کار گذاشته شده بود.

در این رابطه، میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت: اوکراین هیچ ارتباطی با این حادثه ندارد.

در حال حاضر کارآگاهان همچنان مشغول بررسی صحنه انفجار هستند.

موتر سوخته با مشارکت یک متخصص مواد منفجره در حال بررسی است. کارآگاهان فیلم ویدئویی را که از دستگاه ضبط ویدیوی موتر کشف شده، بدست آورده‌اند. به سرویس‌های امنیتی دستور داده شده تا افرادی را که در این رویداد دست داشتند و همچنین شاهدان را شناسایی کنند.

الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات روسیه به مقامات مربوطه دستور داده تا پرونده قتل داریا داگینا، روزنامه‌نگار روس و دختر الکساندر داگین، فیلسوف و تحلیل‌گر روس را به منظور تحقیقاتی جامع‌تر و هدفمندتر به اداره اصلی تحقیقات واگذار کنند.

داگینا در ژوئیه سال جاری میلادی در فهرست تحریم‌های انگلیس قرار گرفته بود. الکساندر داگین نیز که در غرب به مغز متفکر کرملین و متحد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مشهور است، شخصا از سوی اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی تحریم شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟