مقامات افغانستان و آلمان گفتگوهای خلیلزاد با طالبان را ناموفق خواندند

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 63861
مذاکرات

مقامات وزارت خارجه افغانستان و آلمان، گفتگوهای زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای افغانستان با نمایندگان گروه طالبان را بی‌نتیجه عنوان کردند.

«مارکوس پوتسل» نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان امروز (22 جوزا) در یک نشست مشورتی پیرامون مشارکت زنان در روند صلح در کابل، شش دور گفتگوهای متوالی زلمی خلیلزاد با طالبان را ناموفق خواند.

او افزود که اتحادیه اروپا و آلمان از تلاش‌های امریکا برای دستیابی به ثبات در افغانسان، حمایت می‌کنند و تلاش دارند ادامه این گفتگوها نتیجه بخش واقع شود.

او دستاوردهای 18 سال اخیر در افغانستان از جمله حقوق زنان را از خطوط قرمز روند صلح افغانستان توصیف کرده گفت که آلمان کشورهای اروپایی را به حمایت از این ارزش‌ها در روند صلح تشویق کرده است.

نماینده خاص آلمان، خروج نیروهای خارجی از افغانستان، مبارزه با تروریزم، برقراری آتش‌بس یا کاهش خشونت و آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی را از موضوعاتی خواند که در مذاکراتِ که از این پس در روند صلح صورت خواهد گرفت زیر بحث خواهند بود.

او برقراری صلح در افغانستان را از اولویت‌های کشورش در افغانستان خوانده تاکید کرد که خروج سربازان خارجی از خاک افغانستان نیز مورد توجه آلمان است اما برقراری صلح و حفظ ارزش‌های مدنی در این روند اولویت دارد.

در همین حال ادریس زمان معین سیاسی وزارت خارجه کشور نیز  شش دور گفتگوهای نماینده خاص امریکا با  طالبان را ناموفق خواند و تاکید کرد که حقوق زنان باید در این گفتگوها عنصر حیاتی محسوب شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟