مقامات آمریکا: ترور سلیمانی سال ۲۰۲۰ را به جهنم آمریکا تبدیل خواهد کرد

  • انتشار: ۱۳ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: دیدگاه
  • شناسه مطلب: 73105
آمریکا

دموکرات ها هشداردادند، قتل قاسم سلیمانی ، سال ۲۰۲۰ را به سالی جهنمی در خاورمیانه تبدیل کرد .

متیو چول در وب سایت پالتیکو نوشت:

نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات روز پنجشنبه هشدار دادند که قتل ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی می تواند موجبات تشدید خشونت را در خاورمیانه  فراهم کند و احتمالاً ایران نیز به نوبه خود پاسخ خواهد داد.

معاون سخنگوی سابق جو بایدن در بیانیه ای که ساعاتی پس از انتشار گزارش کشته شدن قاسم سلیمانی منتشر شد ، گفت: “رئیس جمهور ترامپ دقیقا یک  بسته دینامیت را به صندوق عقب  ما انداخت.” و “ما رادر آستانه یک درگیری بزرگ در خاورمیانه قرارداد. امیدوارم دولت به تبعات مرتبه دوم و سوم مسیری که انتخاب کرده است ، فکر کرده باشد.”

سناتور برنی سندرز در بیانیه ای اظهار داشت: “تشدید  ماجراجویی های ترامپ ما در خاورمیانه ما را به جنگ فاجعه آمیز دیگری نزدیک می کند که می تواند جان انسان های بی شماری را گرفته و تریلیون دلارخرج روی دست امریکا بگذارد.”

سناتور الیزابت وارن توئیت کرد که گرچه سلیمانی مسئول کشته شدن امریکایی های زیادی است ، “این حرکت بی پروا تنش با ایران را تشدید می کند و احتمال مرگ و میر بیشتر و درگیری جدید در خاورمیانه را افزایش می دهد. اولویت ما باید ،جلوگیری  کردن از جنگ های پرهزینه  باشد.”

سن سوری کوری بوکر گفت : “این وضعیت وخیم تر هم می شود. وقتی رئیس جمهوری بصیرت ندارد تا بتواند به روشنی یک استراتژی درست را پیش گیرد ، نه در منطقه ثبات خواهد بود ونه  امریکایی امنیت خواهد داشت.”

این در حالی  است که تعدادی از متحدان جمهوری خواه ترامپ سریعا این اقدام وی را مورد ستایش قرارداده و سلیمانی را به  عنوان تهدیدی برای زندگی ایالات متحده ،دانستند ، این اقدام ناظران طولانی مدت ایران و سلیمانی را شوکه کرد ، که پیش بینی می کنند این امر باعث بروز واکنش های شدید از تهران  می شود.

 نماینده جمهوری خواه جاستین امش ، منتقد ترامپ ، توئیت کرد ، قدرت اعلام جنگ به عهده کنگره است.

سناتور لیندسی گراهام (RS.C.) ، متحدجنگ طلب رئیس جمهور ، در توئیت خود مبنی بر کشته شدن سلیمانی گفت:این یک پاسخ مناسب برای تحریکات ایرانیان در منطقه بود و ادامه داد: این ژنرال ضمن مدام علیه امریکا هشدار می داد، ” دستان او به خون امریکایی ها اغشته بود “. او هشدار داد در صورت قصاص ایرانی ها ، امریکا نیز عملیات بیشتری اجرا خواهد کرد.

ترامپ در واکنش به تمامی اظهار نظر ها ساکت بود و فقط تصویری پیکسلی از پرچم امریکا منتشر کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟