مقامات آمریکایی از احتمال شیوع کرونا در این کشور خبر دادند

  • انتشار: ۱۳ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 79955

تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده به ۶ نفر رسید. رئیس جمهور آمریکا از شرکت های داروسازی درخواست کرده تا هر چه زودتر واکسن این ویروس را بسازند. مقامات بهداشتی این کشور اما هشدار داده اند که واکسن حداقل یک سال دیگر آماده خواهد شد.

مقامات بهداشتی ایالت واشنگتن روز دوشنبه از مرگ چهار نفر در منطقه سیاتل و همچنین دو بیمار دیگر در همین منطقه در طول آخر هفته خبر دادند.

دکتر «مت مک‌کارتی» که در بیمارستان نیویورک-پرسبیترین (NewYork–Presbyterian Hospital) کار می کند، هشدار داده که موارد مبتلا به ویروس کرونا در هفته آینده به هزاران نفر خواهد رسید.

پنج نفر از شش فرد فوت شده، به مرکز نگهداری از افراد سالمند شهر کرکلند به نام LifeCare در شهرستان کینگ ایالت واشنگتن تعلق داشته اند. قربانی ششم نیز اهل شهر اسنوهومیش (Snohomish) همین ایالت بوده است. مقامات بهداشتی می گویند حداقل چهار نفر از شش نفر فوت شده سالمند بوده یا به بیماری های دیگری مبتلا بوده اند.

«آنتونی فائوچی»، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا (NIAID)، روز دوشنبه در مصاحبه ای با خبرگزاری NBC News هشدار داد که ویروس کووید-۱۹ با مبتلا کردن ۱۰۰ نفر در سراسر ایالت متحده، در آستانه همه‌گیری است.

فائوچی در ادامه گفت که آمریکا باید اقدامات لازم برای کاهش شیوع ویروس از جمله تعطیلی مدارس و عدم برگزاری رویدادها در مکان های سربسته را در دستور کار قرار دهد.

ترامپ و اعضای کابینه او غروب روز دوشنبه همراه با ده نفر از نمایندگان شرکت های داروسازی با فائوچی در کاخ سفید ملاقات کردند تا در مورد تسریع روند ساخت واکسن ویروس کرونا گفتگو کنند.

طبق گزارشات در این جلسه ترامپ گفته شده که می توان واکسن را تا سه الی چهار ماه دیگر ساخت، اما فائوچی بعداً تأیید کرده که واکسن کووید-۱۹ دست کم تا یک سال دیگر آماده نخواهد شد.

«Scott Gottlieb» یکی از مأمورین سابق سازمان غذا و داروی آمریکا می گوید این کشور سه هفته ارزشمند را به دلیل تلاش برای ساخت کیت تشخیص کرونا (که برخی از آنها معیوب بوده اند) از دست داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟