مفتی عربستان: مساجد دوران پیامبر را تخریب کنید

  • انتشار: ۲۴ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 8209

عضو هیئت علمای ارشد عربستان و عضو کمیته دائمی فتوا، تخریب مساجد تاریخی هفتگانه در مدینه را خواستار شد.

به گزارشخبرگزاری اطلس به نقل از العالم، صالح الفوزان مدعی شد که این مساجد تاریخی “بدعت” هستند و “باید مسلمانان را از وجود آنها آسوده کرد.”

روزنامه سعودی “الحیات” چاپ لندن به نقل از الفوزان خاطرنشان کرد: این مساجد چیزی جز بدعت نیستند، و ویران کردن آنها برای آسوده کردن مسلمانان از شر آنها واجب است زیرا آنها مسجد نیستند بلکه بدعت به شمار می آیند. این مساجد به دوران پیامبر و خلفا نسبت داده شده و به زیارتگاه تبدیل شده اند؛ این مساجد در شرع جایگاهی ندارند، و نباید برای عبادت به آنجا رفت چرا که بدعت هستند.”

تاریخچه مساجد هفتگانه مدینه

تاریخ مساجد هفتگانه مدینه منوره به دوران “غزوه خندق” نسبت داده شده است. این مساجد در دامنه کوه “سلع” در غرب مسجد نبوی شریف قرار دارند.

روایتهای مختلفی از علما و مورخان درباره تاریخچه این مساجد نقل شده است. البته بسیاری از مورخان این مساجد را به دوران پیامبر اسلام (ص) و صحابه ایشان نسبت داده‌اند.

اما در کنار این اختلافات درباره تاریخچه آنها، این مساجد اکنون به یکی از اماکن زیارتی مسلمانان از کشورهای مختلف جهان تبدیل شده اند؛ به صورتیکه مسلمانان کشورهای مختلف پس از ورود به مدینه حتما به این مساجد می آیند.

آثار تاریخی و اسلامی بسیاری در عربستان سعودی با فتواهای مبلغان وهابی سعودی ویران شده است.

علاوه بر تکفیر مسلمانان؛ تخریب قبور، زیارتگاه ها و مساجد اهل بیت (ع) از مهمترین شاخصه های عملی وهابیت و جریانات سلفی تکفیری است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟