معنا و مفهوم اشکال مختلف تتوها

  • انتشار: ۱۳ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 105577

تتو از خانواده خالکوبی می باشد، اثراتی که به راحتی از روی پوست شما پاک نخواهد شد. این ویژگی سبب می شود قبل از تتو بر روی پوست بدن خود از مفهوم آن با خبرباشید تا در پاک کردن آن دچار مشکل نشوید.

هر شکل چه مفهومی دارد؟!

با ما در خواندن این مطلب همراه شوید تا مفاهیم مختلف اشکال تتو را بشناسید:

معانی اشکال مختلف تتوها
معانی اشکال مختلف تتوها

تتوی پروانه

 شما هم بدون شک کسانی را دیده اید که از پروانه به عنوان تتو بر روی بدن خود استفاده کرده اند. پروانه بیانگر تغییرات است. این مفهوم از این واقعیت گرفته شده است که لارو یا همان کاتر پیلار با دگرگون شدن به پروانه تبدیل می شود. تتوی پروانه بر روی بدن مفاهیمی چون «تولد دوباره، تحول، عشق، عناصر طبیعی، فیض و معنویت» تداعی خواهد شد.

نقطه ویرگول

کسانی که زیاد مطالعه می کنند بدون شک با مفهوم نقطه ویرگول آشنا هستند و معنای آن را به خوبی می دانند. تتوی نقطه ویرگول بر روی بدن نشان دهنده « مکث اما عدم پایان است». به عبارت دیگر تتوی نقطه ویرگول می گوید شما به پایان رسیده اید اما به پایان نرسانده اید و بعد از مکثی دوباره شروع خواهید کرد.

معانی اشکال مختلف تتوها
معانی اشکال مختلف تتوها

تتوی لنگر

تتوی لنگر بر روی بدن نشان دهنده «ثبات و پایداری، قدرت در شرایط سخت و مقاومت در برابر طوفان های سهمگین زندگی می باشد، درست مانند لنگر کشتی که مانع از جابه جایی کشتی در طوفان های سخت می گردد.

سنجاقک

افرادی که سنجاقک را روی بدن خود تتو می کند به دنبال تغییرات مثبت و آزادی می باشد. سنجاقک نشان دهنده شجاعت و قدرت می باشد.

برخی دیگر نیز پروانه را روی بدن خود تتو می کند تا نشان دهد که همانند این حشره قدرت پرواز کردن را دارد.

این حشره دو زیست است و می تواند در خشکی و آب زندگی نماید. در کنار سنجاقک و پروانه باید از مرغ مگس خوار نام برد. این پرنده بیانگر زندگی، عشق و آزادی ست.

تتوی دور بازو

کسانی که از دوربازو به عنوان تتو استفاده می کنند، به خوبی می دانند که دو نوع از تتوی دور بازو وجود دارد: یکی بازوبندهای تریبال است که شناسایی بین اقوام را بیان می کند. دسته دو بازوبندهای سیمی است که به بردگی و سپری کردن مدت طولانی در زندان را نشان می دهد.

پرنده

در کنار حشرات و اشیاء، پرندگان هم به عنوان تتو مورد استفاده قرار می گیرند. اگر پرنده های در حال پرواز تتو شوند به معنی آزادی ست. خوشبختی، لذت زندگی و ارزشهای خانوادگی نیز از تتوی پرنده برداشت می شود.

پری

تتوی پری که به نوعی به موجودات افسانه ای اشاره دارد یادآور دوران کودکی ست. در قدیم مردم بر این باور بودند که این موجودات افسانه ای به انسان در رسیدن به آرزوهایش کمک می کند. نماد زیبایی و زنانگی از دیگر مفاهیمی ست که از تتوی پری برداشت می شود.

معانی اشکال مختلف تتوها
معانی اشکال مختلف تتوها

تتوی ماهی

تتوی ماهی نشان دهنده باروری، قدرت، شجاعت و دانایی می باشد. البته تتوی ماهی بستگی به نوع ماهی دارد. به عنوان مثال ماهی کوی که تلاش می کند به ارتفاعات آبشار برسد نماد شجاعت و رد شدن از مشکلات زندگی می باشد.

تتوی اشک

تتوی اشک از رایج ترین تتوهای موجود می باشد. اشک نشان دهنده اقدام به قتل می باشد. تتوی اشک در زیر چشم راست تا حد زیادی این مفهوم را نشان می دهد. برخی نیز خالکوبی های زیر چشم را نماد همبستگی می دانند.

سیم خاردار

در صورت مشاهده تتوی سیم خاردار بر روی بدن یک فرد باید از وی بترسید چون نشان می دهد که فرد مدتی در زندان بوده یا عضو سازمان های جرم و جنایت می باشد. اگر افراد عادی از این تتو استفاده کنند موجبات خشم زندانیان باسابقه را فراهم کرده اند.

شیر در حال فریاد

تتوی یک شکارچی مانند شیر که با دهان باز در حال نعره کشیدن می باشد نشان دهنده این مطلب است که فرد مستعد انجام خشونت می باشد. در صورتیکه فرد عادی با این تتو به یک مجرم حرفه ای برخورد کند دعوایی تازه شکل خواهد گرفت.

صلیب

در کشور روسیه اگر فرد یک صلیب بزرگ در سینه خود تتو کرده باشد، نشان دهنده این است که وی از خطرناک ترین مقامات جنایی این کشور به حساب می آید. خلافکاران حرفه ای اگر این تتو را روی سینه یک فرد عادی ببینند او را مجازات خواهند کرد.

معانی اشکال مختلف تتوها
معانی اشکال مختلف تتوها

تتوی تار عنکبوت

تتوی تار عنکبوت با آن پیچیدگی های خاص خود معنای خوبی را در اذهان تداعی نمی کند: هر حلقه از تار عنکبوت نشان دهند یک سال دشوار از زندگی می باشد. زندانیان با سابقه با کسانی که از این خالکوبی بر روی بدنشان استفاده می کنند معمولا برخورد خوبی نمی کنند.

تتوی ستاره

ستاره ها برای زندانیان معنای خاصی دارند. اگر ستاره روی زانوی فرد تتو شده باشد نشان می دهد که فرد از کسی اطاعت نمی کند. اگر ستاره روی شانه های فرد باشد، نشان می دهد که فرد مقام بالا و والایی دارد. یادتان باشد که تتوی ستاره به عنوان زیبایی می تواند خشم زندانیان را بر انگیزد.

کارت بازی

بدون شک تتوی کارت های بازی را روی سینه یا بخش های دیگر افراد دیده اید. در دنیای جرایم سازمان یافته هر کارت معنای خاص خود را دارد. هنگام استفاده از تتوی کارت باید آن را با واقعیت های زندگی خود وفق دهید.

خنجر

تتوی خنجر روی بدن در نگاه اول بسیار عاشقانه به نظر می رسد. اما اگر در کنار خنجر یک گل روز هم تتو شود به این معناست که فرد مدت زیادی را در زندان به سر برده است. زندانیانی که خنجر تتو می کنند اغلب تلاش دارند نشان دهند که تجربیات در زندگی داشته اند.  

به هر صورت اینک که مفاهیم و معنای تتوهای مختلف را شناختید به یاد داشته باشید که از هر تتویی روی بدن خود استفاده نکنید و نیز بدانید که تتوها فقط برای زیبایی نیست و هر یک می تواند مفاهیم خاص خود را داشته باشد.