معنای پنهان لوگوهای معروف جهان

  • انتشار: ۱۱ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 107952

لوگوها در واقع نمادهایی هستند که برند مورد نظر شما به وسیله آن در بازارهای جهانی شناخته می شود. لوگو در حالت معمول متشکل از تصویر و متن می باشد و اختصاص به کمپانی ای دارد که آن را مختص خود طراحی می کند.

معنای پنهان لوگوهای معروف جهان
معنای پنهان لوگوهای معروف جهان

با وجود این که لوگو نمادی تصویری از کمپانی می‌ باشد، اما هدف از طراحی آن چیزی فرای از زیباتر دیده شدن است. لوگو به کسانی که آن را می‌ بینند در واقع نقش انتقال دهنده ی اهداف کمپانی را بر عهده دارد و ارزش های آن کمپانی و چیزی که آن را از سایر کسب و کارها متمایز می کند را نشان می دهد.

لوگوها کاملا برای برند شما شخصی سازی می شوند و حتما باید موارد مختلف و مشخصی در طراحی آنها لحاظ شود. این موارد شامل تصویر اصلی، رنگ و نحوه ارائه متن می باشد که همه ی آنها باید با هم سازگار باشند تا بتوانند هدف لوگو را به خوبی انتقال دهند.

با این مقاله همراه باشید تا با رمز و راز تعدادی از لوگوهای معروف دنیا آشنا شوید.

والت دیزنی

والت دیزنی نام تجاری موفق و پیشرویی در میان کودکان و بزرگسالان است که کمتر کسی پیدا می شود که آن را نشناسد و توانسته است در میان مخاطبان به عنوان یک برند شناخته شده فعالیت کند.

جالب است بدانید که برند والت دیزنی امضای صاحب آن است. در لوگوی این کمپانی شما امضای والت دیزنی بنیانگذار و صاحب امتیاز آن را می بینید و این یعنی صاحب یک برند، با این امضا اعتبار کسب و کار خود را تایید کرده است.

البته فونت این امضا شباهت زیادی به خط والت دیزنی ندارد اما هنوز قدرت به تصویر کشیدن مفاهیم مهمی را در خود جای داده است، مثل این که نام شخصی تاثیرگذار را به روشی جادویی نشان می دهد.

همچنین این موضوع که برند دیزنی تا کنون کارهای قابل تحسینی که در کارنامه کارهای کاری خود را دارد را در ذهن تداعی می کند.

شانل

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید برند شانل امروزی متعلق به طراح لباس معروفی به نام کوکو شانل با نام اصلی گابریل شنل است که با همکاری آرتور کیپر این برند را راه اندازی کرد.

در حقیقت کوکو نقش مهمی در شکل گیری مد و مدل لباس های امروزی داشت و توانست در زمان خودش تغییرات زیادی را در این صنعت به وجود بیاورد که البته همراه با ورود زنان به عرصه اجتماعی این موفقیت پر رنگ تر شد.

در مورد لوگوی شنل باید گفت که صد در صد ایده ای بزرگی پشت آن وجود دارد، در حقیقت این ایده مربوط به یک زمان خاصی نیست و در هر عصری  مفهوم خود را حفظ کرده است.

معنای پنهان لوگوهای معروف جهان
معنای پنهان لوگوهای معروف جهان

حتی در خارج از حوزه مد هم در میان بسیاری از مردم عادی شناخته شده و دوست داشتنی بوده است. با این وجود دو حرف سی در هم تنیده در این لوگو می تواند برگرفته از حرف اول بنیانگذران آن باشد.

در واقع در خصوص  این که این لوگو از کجا برگرفته شده است اطلاعات زیادی در دست نیست. مهم این است که این لوگو بر روی محصولات این کمپانی بسیار زیبا جلوه می کند.

ناسا

ناسا در سال ۱۹۵۸ از منحل شدن کمیته رایزنی ملی هوانوردی آمریکا ایجاد شد. ناسا دارای سه لوگوی رسمی است که یکی از آنها استفاده بیشتری دارد و استفاده از یکی دیگر از آنها به طور کلی کنار گذاشته شده است.

در لوگوی اصلی ستاره ها نماد فضا، خط قرمز به شکل باد، نماد هوانوردی و در نهایت یک فضاپیما در حال حرکت به دور آنها می باشد.

المپیک

لوگوی بعدی که می توانیم در مورد آن صحبت کنیم لوگوی المپیک می باشد. المپیک از سال ۱۹۱۲ در سراسر جهان شناخته می شود و دارای لوگوی معروف پنج حلقه متصل به هم است که این پنج حلقه نماد قاره های آمریکا، آسیا، اروپا، اقیانوسیه، آفریقا و اروپا و رنگ های این لوگو نماد پرچم های تمام شرکت کننده در آن است.

مایکروسافت

لوگوی چهار رنگ مایکروسافت نماد چهار محصول اصلی این کمپانی است، آبی نماد ویندوز، قرمز نماد آفیس، سبز نماد اکس باکس و زرد نماد جستجوی بینگ هست، مایکروسافت از سال ۱۹۹۲ از این لوگوی معروف استفاده کرده اما سال ۲۰۱۲ آن را به عنوان لوگوی رسمی کمپانی معرفی کرد.

گوگل

همان طور که همه می دانید و با آن آشنا هستید لوگوی گوگل یکی از ساده ترین و در عین حال جذاب ترین لوگوهای معروف دنیا مخصوصا در عرصه فن آوری می باشد.

به طوری که کلمه گوگل به عنوان سرچ هم شناخته می شود. یکی از موضوعاتی که می توان در خصوص این لوگو مورد بررسی قرار بگیرد انتخاب رنگ هایی است که توسط طراح معروف این لوگو صورت گرفته است.

معنای پنهان لوگوهای معروف جهان
معنای پنهان لوگوهای معروف جهان

قابل توجه ترین آن رنگ ها، انتخاب رنگ سبز برای حرف ال در این لوگو است. در حقیقت این لوگو شش حرف دارد که پنج رنگ آن از رنگ های اصلی یعنی آبی قرمز و زرد وام گرفته اند که فقط یک حرف آن سبز است و نشان دهنده این است که انتخاب این رنگ ها از قانون خاصی پیروی نمی کند و این موضوعی مهم برای گوگل است که به دور از قوانین دست و پاگیر باشد و در لوگوی خود هم آن را نشان داده است.

اینستاگرام

لوگوی آخری که در این مقاله به آن پرداخته شده است، لوگوی اینستاگرام است که عمر زیادی از پیدایش آن نمی گذرد در حقیقت بسیاری از ما می توانیم اولین لوگوهای اینستاگرام را در سال ۲۰۱۰ به یاد بیاوریم که در آن سال ها تازه آغاز به کار کرده بود.

لوگوی ابتدایی این برند رنگ های ساده ای مثل قهوه ای را در میان خود داشت تا نظر مخاطبان خود را جلب کند. با این وجود این برند ۶ سال بعد تصمیم گرفت دستی به سر روی لوگوی قدیمی خود بکشد تا بتواند نظر مخاطبین بیشتری از کوچک و بزرگ را جلب کند.

در نهایت این برند با تغییرات اعمال شده، توانست لوگوی خود را با رنگ های درخشان تر و روشن تر جلا دهد و مخاطبان بیشتری جذب کند.