معرفی 8 وزیر کلیدی طی دو روز آینده

  • انتشار: ۲۹ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 2098

صبح امروز منابع خبری از احتمال معرفی 8 تن از نامزدهای وزارت خانه های مهم دولت طی دو روز آینده به مجلس نمایندگان خبر دادند و اعلام کردند که 4 تن از این وزرا از سوی «محمد اشرف غنی» رییس جمهور و 4 تن دیگر توسط «عبدالله عبدالله» رییس اجرایی دولت وحدت ملی برگزیده شده اند که تا روز دوشنبه به مجلس برای کسب رای اعتماد، معرفی خواهند شد.

شبکه تلویزیونی طلوع نیوز از «فضل احمد معنوی» به عنوان نامزد وزارت داخله، «شیرمحمد کریمی» نامزد وزارت دفاع، «صلاح الدین ربانی» نامزد وزارت امور خارجه، «جیلانی پوپل» نامزد وزارت اقتصاد، «سعادت نادری» نامزد وزیر وزارت کار و امور اجتماعی ، «گلزی نامزد» وزیر وزارت توسعه روستایی،  «سردار محمد رحیمی »نامزد وزارت تجارت و «فیض الله زکی» نامزد وزارت اطلاعات و فرهنگ نام برد.

بر اساس این گزارش  «رحمت الله نبیل» نیز به عنوان ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان به مجلس نمایندگان برای کسب رای اعتماد معرفی خواهد شد.

«محمد اشرف غنی» و «داکتر عبدالله» که بر اساس قوانین افغانستان، باید طی 45 روز پس از مراسم تحلیف، کابینه خود را به مجلس معرفی می کردند، پس از اتمام این مدت تلاش به منظور شایسته سالاری را از جمله دلایل خود برای تاخیر در معرفی کابینه بیان کردند و گفتند کابینه دولت وحدت ملی افغانستان طی 2 تا چهار هفته آینده معرفی خواهد شد.

اکنون با گذشت حدود 80 روز از مراسم تحلیف ریاست جمهوری و رییس اجرایی دولت وحدت ملی، کابینه معرفی نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟