معرفی و آموزش کار با اپلیکیشن light room

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 111204

ویرایش کردن عکس و ایجاد تغییراتی بر روی تصاویر و عکس های مختلف از آن دسته کارهایی است که خیلی از ما به آن علاقه مند هستیم و ممکن است در شرایط مختلف به کارمان بیاید.

معرفی اپلیکیشن لایت روم
معرفی اپلیکیشن لایت روم

گاهی اوقات اتفاق افتاده است که نیاز به ویرایش فوری عکس تان دارید و می خواهید قبل از ارسال آن به مخاطب خاص! آن را کمی دستکاری کنید. این کار با برنامه ها و اپلیکیشن های ویرایش تصاویر به راحتی قابل انجام است.

خیلی ها گمان می کنند که تنها راه و یا بهترین راه برای ویرایش و دستکاری تصاویر شان برنامه فتوشاپ است و ممکن است به دلیل پیچیدگی های موجود در این نرم افزار از خیر ویرایش عکس شان بگذرند.

اما علاوه بر این برنامه کاربردی و قدیمی، نرم افزار ها و اپ های عالی، کاربردی و ساده تری وجود دارند که شما می توانید با نصب آنها بر روی گوشی و یا دستکتاپ تان از امکانتش به نحو احسن و در مدت زمان مناسب تری استفاده کنید.

به احتمال زیاد همه شما نام شرکت و مجموعه adobe را زیاد شنیده اید. شرکتی که بسیاری از شما آن را با برنامه فوق العاده فتوشاپ می شناسید.

این شرکت برنامه های مختلفی برای طراحی و ویرایش ساخته است. که یکی از این برنامه ها که به شکل تخصصی بر روی ویرایش عکس ها متمرکز است اپلیکیشن لایت روم (light room) می باشد.

با توجه به این که این برنامه از محبوبیت زیادی برخوردار است و کاربران بسیاری آن را بر روی کامپوتر های خود نصب دارند این شرکت تصمیم گرفت که نسخه مربوط به موبایل آن را نیز در اختیار افراد علاقه مند قرار دهد.

البته در ابتدای این که برنامه به صورت نسخه موبایل وارد بازار شد، کاربران فقط می توانستند به مدت سی روز از آن به صورت رایگان استفاده کنند، اما همزمان با نسخه ۴/۱ استفاده از این اپلیکیشن در نسخه موبایلی رایگان شد. البته لازم به ذکر است که  نسخه ای او اس این نرم افزار پیش از نسخه اندروید رایگان شده بود.

قابلیت های اپلیکیش لایت روم (light room)

این اپلیکیشن جذاب به شما ابزارهای ویرایش تصویر را به رایگان ارائه می دهد. همچنین امکان سازمان دهی عکس ها، سرویس های اشتراک گذاری و همین طور پشتیبانی از فرمت دی ان جی در نسخه نهایی این برنامه در خدمت کاربران علاقه مند می باشد.

معرفی اپلیکیشن لایت روم
معرفی اپلیکیشن لایت روم

کسانی که می‌ خواهند از قابلیت های همگام سازی فایل ها و همچنین ویرایش تصاویر بین مدل دسکتاپ و موبایل استفاده کنند باید دارای یک حساب کاربری در سرویس adobe creative cloud باشند.

این سرویس در واقع به شما اجازه می دهد برنامه های شرکت adobe در فضای ابری برای شما قابل دسترس باشد.

البته این را هم بدانید که اگر ویرایشی در گوشی تان انجام دهید و سپس در نسخه کامپیوتری تان نیز همان عکس را باز کنید، تغییراتی بر روی آن اعمال شده است.

این موضوع مهم است که بدانید این امر، مشکل نرم افزار لایت روم نیست، بلکه به دلیل نبودن ابزاری برای تنظیم رنگ و همچنین کالبیره کردن در دستگاه های مختلف است.

اگر شما کاربر نسخه کامپیوتر و دسکتاپ لایت روم بوده باشید، بعد از نصب نسخه موبایل متوجه شباهت طراحی رابط کاربری هر دو نسخه می شوید. در واقع این گونه به نظر می رسد که نسخه موبایل این نرم افزار حالت فشرده شده مدل دسکتاپی آن است.

به احتمال زیاد همین مسئله باعث شده است که استفاده از برنامه و همچنین یادگیری آن آسان تر باشد و به راحتی زمان ویرایش عکس در نسخه دسکتاپ، می‌ توانید روی نسخه موبایلی هم کار کنید.

در لایت روم، عکس ها به شکل مجموعه ای قرار دارند و شما با انتخاب هر مجموعه، می توانید عکس های داخل آن را مشاهده کنید.

زمانی که شما هر مجموعه عکس را باز کنید می توانید اطلاعات آن عکس را مشاهده کنید. البته در گوشی هایی که صفحات شان کوچک است خواندن این اطلاعات امکان پذیر نیست.

شما با ضربه زدن بر روی عکس ها می توانید ویرایش تان را آغاز کنید. اگر می خواهید عکس ها را ستاره دار کنید، می توانید انگشت تان را بر روی عکس به سمت بالا و پایین بکشید. همچنین اگر انگشت خود را به سمت چپ و راست بکشید خیلی راحت می توانید عکس های قبل و بعد را مشاهده نمایید.

وقتی صفحه این اپ را باز می کنید، در پایین آن سه حالت ویرایش را می بینید که شامل تنظیمات روتوش، افکت ها و برش دادن تصاویر می باشد.

معرفی اپلیکیشن لایت روم
معرفی اپلیکیشن لایت روم

شما می توانید عکس های خود را بر طبق سفیدی، دمای رنگ، تینت، روشنایی، هایلات ها، سایه ها و سیاهی و سفیدی های تصویر ویرایش کنید.

نرم افزار لایت روم نسبت به دیگر برنامه های مشابه از افکت های کمتری برخوردار است. همچنین در قسمت برش تصاویر نیز نسبت های متعددی ارائه شده است که می توانید عکس ها را بر طبق آن برش بدهید. همین طور شما با قابلیت ویرایش عکس ها با curve نیز در این نرم افزار دسترسی دارید.

از آنجایی که در بخش کاهش نویز تصویر شما فقط با گزینه های کم، متوسط و زیاد مواجه هستید ممکن است نتوانید آن گونه که می خواهید و مد نظرتان است عکس خام خود را در این بخش ویرایش کنید.

شما بعد از این که کارهای ویرایشی تان را در همه قسمت های عکس انجام دادید می توانید عکس به دست آمده را به راحتی در گالری گوشی تان ذخیره کنید.

این نرم افزار جذاب دارای رابط کاربری بسیار ساده و طراحی مناسب است و علاوه بر آن، قدرت پردازش رنگ را به خوبی برای شما مهیا می کند.

با توجه به تعداد بالای نرم افزاری های مشابه ممکن است فقط افرادی از این نرم افزار استفاده کنند که هدف شان همگام سازی ویرایش بین نسخه های موبایل و دسکتاپ باشد.