معرفی دقیق ترین اپ های هواشناسی

  • انتشار: ۲۸ حمل ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 108546

این که بدانم وضعیت آب و هوا در محل زندگی مان یا کشورمان به چه صورت است، ممکن است  دغدغه بعضی از ما باشد. در واقع این مسئله جایگاه خاصی پیدا کرده است.

چرا که دانستن این موضوع باعث می شود شما برنامه ریزی مناسب تری داشته باشید. یا اگر قصد سفر دارید از پیشیینی وضعیت آب و هوا حتماً باید مطلع باشید.

برنامه ها و اپ های هواشناسی در گوشی های هوشمند، پیشرفت چشمگیری در طول سالیان گذشته داشته است و وضعیت هوا در برنامه های هواشناسی به مرور بهتر، دقیق تر و با اطلاعات تکمیلی بیشتری در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

معرفی دقیق ترین اپ های هواشناسی
معرفی دقیق ترین اپ های هواشناسی

در این مطلب قصد داریم چند مورد از بهترین برنامه های هواشناسی فارسی و انگلیسی اندروید که دارای ویجت صفحه نیز هستند را به شما معرفی کنیم.

محبوب ترین هواشناس اندرویدی

در لیستی که برای این نوشته تدارک دیده شده است اولین نرم افزاری که معرفی میکنیم مربوط به یکی از برنامه های ایرانی است که جایگاه خوبی بین کاربران پیدا کرده است.

هواشناس با استفاده از روشهای کاملا متفاوت اقدام به ارائه گزارش آب و هوا می کند. هواشناس داده های خود را از چند منبع معتبر علمی هواشناسی دریافت و آنها را با هم ترکیب می کند و این کار سبب می شود که دقت نتایج به دست آمده بسیار بالاتر باشد.

هواشناس دارای رابط کاربری کاملا فارسی است و پشتیبانی کاملی از تمام استانها و تمام شهرها در آن وجود دارد. تمام تاریخ ها و زمان ها در نرم افزار به صورت شمسی و مطابق با منطقه زمانی ایران تنظیم شده است.

Weather Timeline  هواشناس غیر ایرانی

این برنامه هر چند رایگان نیست و با قیمت زیر دو دلار بر روی اپ استور ارائه شده است اما یکی از بهترین برنامه های هواشناسی اندروید و انتخابی هوشمندانه برای حرفه ای ها به حساب می آید.

در حقیقت  ارزش پرداخت وجه را دارد. این برنامه نام خود را از ویژگی اصلی خود یعنی نمایش وضیعت هوا به صورت نوار زمانی گرفته است اما این ویژگی تنها بخشی از قابلیت های این برنامه است.

معرفی دقیق ترین اپ های هواشناسی
معرفی دقیق ترین اپ های هواشناسی

ویثر تایم لاین اطلاعات خود را از بین ۵ تا از بهترین سرویس های هواشناسی دنیا دریافت و نمایش می دهد و قادر است تا تغییرات ناگهانی هوا را از قبل به شما اطلاع دهد.

در این برنامه شما به نمودار های متنوع از جمله تغییرات دما، فشار هوا، میزان و وضیت بارش و… دسترسی خواهید داشت که در موارد متعدد به شما کمک خواهند کرد.

این برنامه به دلیل ظاهر زیبایی که دارد و همچنین دقت فراوان به عنوان یکی دیگر از معرفی های ما در لیست قرار گرفته است.

Precise Weather Yowindow

این برنامه یکی از زیبا ترین، خاص ترین و بهترین برنامه های هواشناسی اندروید است که تا امروز منتشر شده است. این برنامه به جای استفاده از آیکن های تکراری و خسته کننده برای نمایش وضعیت هوا با توجه به وضعیت آب و هوایی محل مورد نظر شما، حال و هوا را به کمک تصاویر انیمیشینی به شما منتقل می کند.

این یعنی اگر آب و هوا آفتابی باشد برنامه تصویری زیبا از یک مزرعه در روزی آفتابی به شما نشان می دهد و یا با قطرات باران شما را در جریان بارش باران قرار خواهد داد.

اما در کنار همه این امکانات اگر شما علاقمند به ابزارهای هواشناسی هستید، متاسفانه این برنامه بدون ابزارک  یا همان ویجت منتشر شده است.

Dark Sky  

نرم افزار دارک اسکای که یکی دیگر از دقیق ترین برنامه های هواشناسی اندرویدی است مدت زیادی مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

قدرت آن برگرفته از پیش بینی های دقیق آن است که اطلاعات مفیدی را به شیوه ای ساده به شما ارائه می دهد، و به جای نمایش گزارش وضعیت هوا به صورت روزانه شما را در جریان وضعیت هوا بصورت لحظه به لحظه می گذارد و به جای نمایش احتمال بارش باران برای امروز برنامه به شما اطلاع می دهد تا ۱۳ دقیقه دیگر باران شروع به باریدن خواهد کرد و این در جایگاه خود می تواند فوق العاده باشد.

این برنامه بصورت رایگان در اپ استور منتشر شده اما بعد از اتمام دوره آزمایشی دو هفته ای آن، برای استفاده از آن شما مجبور هستید تا سالیانه مبلغ ۳ دلار به عنوان حق عضویت پرداخت نمایید، اما اگر اطلاع دقیق و لحظه به لحظه هوا برای شما اهمیت داشته باشد این برنامه انتخاب مناسبی است.

معرفی دقیق ترین اپ های هواشناسی
معرفی دقیق ترین اپ های هواشناسی

Morecast  دقیق و زیبا

این اپلیکیشن دقیق و با ظاهری زیباست که با رابط کاربری عمودی خود کار را برای کاربر خود بسیار ساده نموده است. در بالای صفحه شما وضعیت و دمای کنونی هوا همراه با دمای قابل احساس را مشاهده می کنید و با کشیدن برنامه به سمت پایین میتوانید به اطلاعات دقیق تری از وضعیت آب و هوا دسترسی پیدا کنید.

شما با یک بار کشیدن رابط  کاربری برنامه به سمت چپ می توانید به وضعیت هوای روز بعد دسترسی پیدا کنید و اگر دوباره این کار را تکرار کنید برنامه وضعیت هوای یک هفته آینده را به شما نشان خواهد داد و همین رابط کاربری ساده، کار با این برنامه را برای کاربران مبتدی آسان و جذاب کرده است.

WeatherBug

این اپ هم در طراحی و هم در رابط کاربری یکی از خاص ترین و بهترین برنامه های هواشناسی اندروید به حساب می آید و این قابلیت را دارد تا علاوه بر اعلام وضعیت آب و هوایی محل سکونت شما، وضعیت جوی شهر های نزدیک شما را نیز اطلاع دهد.

این برنامه علاوه بر پیش بینی های دقیق و درست میتواند تغییرات شدید و ناگهانی آب و هوا را هم به اطلاع شما برساند. در کنار این موارد تیم توسعه این برنامه بخشی را برای اطلاع ترافیک و اشتراک گذاری تصاویر توسط کاربران در این برنامه پیش بینی کرده اند و شما میتوانید تصاویر مورد علاقه خود را در آن به اشتراک بگذارید.

این برنامه گزارش های مختلف برای فعالیت های گوناگون روزانه در اختیار شما قرار می دهد و میتوانید وضعیت هوا را برای رفتن پیکنیک یا دوچرخه سواری در یک روز خاص را مشاهده نمایید.

همچنین شما میتوانید این برنامه را براساس شیوه ی زندگی خود بهینه کنید، امکان این است که شما صفحه خانگی و یا حتی زبان برنامه را تغییر دهید و یا مکان های متعددی به برنامه اضافه کنید تا از آب و هوای تمام آنها آگاه باشد.