معرفی بهترین برنامه های ویرایش حرفه ای عکس

  • انتشار: ۲۰ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 91366

همزمان با پیشرفت تکنولوژی و تعدد و تنوع گوشی های اندرویدی موبایل و دوربین های عکاسی حرفه ای عرصه عکاسی نیز دچار یک دگرگونی اساسی شد. عکس هایی که امروز گرفته می شوند به مدد نرم افزارهای پیشرفته مثل دنیای مدرن پیچیده و متاثر از تغییرات فراوان می باشد.

بشر امروز به کمک ویرایشگرهای حرفه ای عکس تمام امکانات لازم برای ویرایش یک عکس را در اختیار دارد. این ویرایشگرهای حرفه ای ابزارهایی چون «افکت های لوکس، فیلترها، گریدبندی و طراحی» را در خود دارند. به عبارت ساده تر به کمک ویرایشگرهای پیشرفته امروز می توانیم عکس هایی در صفحات مجازی پست کنیم که مخاطبانمان هرگز نتوانند چهره واقعی ما را تشخیص دهند: این برنامه های ویرایش عکس می تواند زشت را زیبا و زیبا را زشت کند.

 اپلیکیشن ها و برنامه های زیادی برای ویرایش حرفه ای عکس در هر دو سیستم عامل اندروید و ios و جود دارد. به کمک این برنامه ها از انجام تغییرات مثل «اصلاح نور، برش، عکسبرداری، تغییر پس زمینه و ترکیب تصاویر» روی عکس های خود لذت خواهید برد. هنگام انتخاب برنامه های ویرایش عکس به فاکتورهایی چون «کیفیت خروجی، انواع خروجی که نرم افزار ارائه می کند و به طور کلی عملکرد اپلیکیشن» توجه کنید.

 در زیر برخی از محبوب ترین و پرکاربردترین برنامه ها برای ویرایش حرفه ای عکس معرفی شده است:

ویرایش عکس با نرم افزار Snapseed

نرم افزار «اسنپ سید» جزء یکی از برترین برنامه ها برای ویرایش عکس به شمار می رود که بیش از ۱۰۰ میلیون بار نصب شده است. حجم کم، رابطه کاری ساده و کیفیت عالی این نرم افزار شرکت گوگل را به یکی از پرکاربردترین برنامه برای ویرایش عکس تبدیل کرده است.

برنامه ویرایش عکس
ویرایشگر حرفه ای عکس

۲۹ ابزار در Snapseed

دلیل محبوب و پرکاربرد بودن نرم افزار  Snapseed را می توان فراوانی ابزارهایی دانست که این برنامه برای ویرایش عکس در اختیار استفاده کننده قرار می دهد. با استفاده از ۲۹ ابزاری که در این برنامه در اختیار شما گذاشته شده  است به راحتی می توانید عکس های خود را به صورت حرفه ای ویرایش نمایید. «تجزیه و تحلیل خود کار عکس، تنظیم رنگ های سفید، اشباع و کنتراست» از ویژگی های منحصر به فرد این برنامه است. علاوه بر این با استفاده از گزینه اصلاح خود کار (auto correct) به راحتی می توانید رنگ ها را به صورت حرفه ای در عکس های خود تنظیم نمایید. با استفاده از این برنامه همچنین می توانید عکس های خود را در حافظه گوشی ذخیره کرده و به صورت مستقیم در صفحات مجازی به اشتراک بگذارید.

برنامه PicsArt

«پیکس آرت» هم از جمله برنامه های معروف و محبوب برای ویرایش حرفه ای  عکس می باشد. این برنامه چنان پرکاربرد است که کمتر کسی را می توان پیدا کرد که نام آن را نداند. امکاناتی را که این اپلیکیشن در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد بی نظیر است و همچنین خروجی های خارق العاده ای دارد.

PicsArt ویرایش گر حرفه ای عکس
PicsArt ویرایشگر حرفه ای عکس

در صورت استفاده از این برنامه باید یک حساب کاربری برای خود باز کنید تا تصاویری که ویرایش کرده اید را بتوانید با دیگر استفاده کنندگان از این برنامه به اشتراک بگذارید. «امکان ذخیره تصویر در گالری، امکان نوشتن روی عکس، استفاده از ایموجی ها و اشتراک گذاری مستقیم در گالری» از ویژگی های منحصر به فرد این برنامه می باشد. حذف زمینه تصاویر و گذاشتن تصاویر زمینه تازه، امکان ساخت کلاژهای جذاب، ویرایش همزمان چند تصویر و ویرایش ویدئو از دیگر  امکانات این برنامه می باشد.

ویرایش حرفه ای عکس با برنامه «Light Room»

عکاسان حرفه ای حتما با برنامه «لایت روم» برای ویرایش عکس های خود آشنا هستند. با استفاده از این برنامه می توانید به طور همزمان روی تعداد زیادی از عکس ها کار کنید. این برنامه ابزارهای متعددی در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از دوربین عکاسی موجود در این برنامه می تواند تصاویری با فرمت raw تهیه کنید.

Light Room برنامه ویرایش عکس
Light Room ویرایشگر حرفه ای عکس

برای ورود و  استفاده از این برنامه نیاز به یک حساب کاربری دارد و شما باید از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کنید. برای استقاده از این برنامه بهتر است قبل از هرچیز از نوع دسک تاپ آن استفاده کرده در ادامه سراغ نسخه گوشی آن بروید. این برنامه برای نصب روی گوشی تلفن به فضای کافی نیاز دارد.

در این برنامه بعد از ورود باید تصاویر مورد نظر را به نرم افزار اضافه کنید. هنگام اضافه شدن تصاویر به فضای اپلیکیشن می توانید منوی فیلترها و افکت را در پایین تصویر مشاهده کنید. بعد از اتمام تصاویر آنها را در گوشی یا لب تاپ خود ذخیره کرد در صورت تمایل به صورت مستقیم در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

برنامه Adobe Photoshop Express برای ویرایش حرفه ای عکس

کسانی که در کار عکاسی و ویرایش حرفه ای عکس هستند بدون شک با نام برنامه «ادوبی فتو شاپ  اکسپرس» آشنایی کامل دارند. این برنامه از بهترین برنامه های ویرایش عکس به شمار رفته ابزارهای وسیعی برای ویرایش  عکس در اختیار شما قرار می دهد. در این برنامه می توانید فرمت های raw و tiff را ویرایش کنید. با برخوردای از ۴۵ فیلتر به راحتی می تواند روی تصاویر واتر مارک ایجاد کند و برای اشتراک گذاری در صفحات مجازی آماده کند. با استفاده از حساب کاربری سایت ادوبی، حساب ایمیل یا فیس بوک وارد برنامه شوید. برای وارد شدن به یک نرم افزار تغییر آی پی نیاز دارید. در مراحل بعد درست همانند دیگر برنامه ها ابتدا عکس مورد نظر خود را انتخاب نمایید و با استفاده از نرم افزارهای جالب این برنامه تغییرات لازم را روی عکس های مدنظر خود ایجاد کنید.

همان طور که دیدید با استفاده از نرم افزارها و برنامه های مدرن و تازه در عرصه ویرایش عکس به راحتی می توانید عکس هایی درست کنید که با چهره واقعی شما خیلی تفاوت داشته باشد. به عبارت برنامه های خوب ویرایش حرفه ای عکس در کنار تمام خوبی هایی که دارد و می تواند عکس های ما را برای ما مطلوب بسازد به همان میزان دردسرهایی هم دارد. یکی از دردسرها سختی در تشخیص میزان زیبای و جذابیت واقعی صاحبان عکس ها می باشد، نکته ای که امروزه بسیاری از کاربران صفحات مجازی را به راحتی گول می زند.