معرفی بهترین اپلیکیشن های آشپزی

  • انتشار: ۱ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 111011

این روزها اینترنت با سرعت بالا در کنار گوشی های هوشمند زندگی مان را متحول کرده است. گوشی های هوشمند به ما امکان می دهند در لحظه از آشپزخانه خومان با تمامی دنیا ارتباط برقرار کنیم و یک غدای لذیذ درست کنیم و به سرعت دستور پخت آن را برای مردم دنیا به اشتراک بگذاریم.

معرفی بهترین اپلیکیشن های آشپزی
معرفی بهترین اپلیکیشن های آشپزی

از آشپزان ماهر تا افراد مبتدی در آشپزی می توانند به دستور پخت هایی که در اینترنت وجود دارد سری بزنند و از آن الگو بگیرند یا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

در همین رابطه و در سال های اخیر شرکت های طراح اپلیکیشن، جهت جذب مخاطبان علاقمند به آشپزی به فکر طراحی برنامه های آشپزی برای گوشی های اندروید و IOS افتاده اند.

در این مقاله من به عنوان یک آشپز مبتدی و علاقمند به آشپزی شماری از محبوب ترین اپلیکیشین های آشپزی را به شما معرفی می کنم. با اینکه این اپلیکیشن ها به زبان انگلیسی هستند اما به شما این امکان را می دهد تا در کنار تقویت زبان انگلیسی تان در آشپزخانه غذای خوشمزه ای برای خود و خانواده تان طبخ کنید.

بیگ اُوِن

اولین اپلیکیشن جذاب Big Oven نام دارد. شما می توانید بیش از ۳۵۰ دستور پخت غذاها و خوراکی های لذیذ را در آن ببینید. این اپلیکشین به شما امکان تماشای دستور غذا را می دهد.

شما می توانید غذاهایی که در آشپزخانه تان می پزید را به اشتراک بگذارید. برای افرادی که مبتدی هستند یا دوست دارن با کمترین مواد غذاییِ، غذاهای متنوعی درست کنند این امکان وجود دارد که با تایپ کردن ۳ تا مواد اولیه یک دستور پخت جذاب را دریافت کنند.

شما می توانید از طریق این اپلیکیشن از غذاهایی که دوستان یا خانواده تان پخته اند مطلع شوید. این اپلیکیشن هم برای گوشی های تلفن همراه آندروید در دسترس است و هم برای گوشی های «آی او اس» (IOS).

شبکه غذا در آشپزخانه

اپلیکیشن Food Network’s In The Kitchen به شما این امکان را می دهد که به تمام سرآشپزهای شبکه Food Network و دستورات پخت ارائه شده آن ها دسترسی داشته باشید.

شما می توانید در این اپلیکیشن به بیش از ۷۰ هزار دستور العمل برای صبحانه و نهار و شام جذاب دسترسی داشته باشید. در صورت نیاز می توانید به عکس ها و ویدیوهای آموزشی سری بزنیدو حتی یادداشت های خود را دربارهٔ پخت غذا به اشتراک بگذارید.

این اپلیکیشن هم برای گوشی های تلفن همراه آندروید در دسترس است و هم برای گوشی های «آی او اس» (IOS).

یاملی

اگر به دنبال یک اپلیکشین با موتور جستجوی قوی هستید می توانید اپلیکیشن Yummly را انتخاب کنید.

معرفی بهترین اپلیکیشن های آشپزی

ویژه گی منحصر به فرد دیگر این اپلیکیشن این است که شما می توانید علاوه بر دستور هزران غذا، دستور غذای متناسب با رژیم غذایی خودتان را دریافت کنید؛

مثلاً اگر هوس یک غذای شیرین کردید اما در رژیم غذایی تان قند وجود ندارد این اپلیکیشن دستور غذای متناسب به رژیم و حتی سلیقه غذایی تان را به شما معرفی می کند.

این اپلیکیشن هم برای گوشی های تلفن همراه آندروید در دسترس است و هم برای گوشی های «آی او اس» (IOS).

همه دستورپخت های شام

فکرش را بکنید شما دستور شام تان را با ۵۰ میلیون کاربر به اشتراک می گذارید. با Allrecipes Dinner Spinner به انواع متنوعی از غذاها و خوراکی ها از سراسر دنیا دسترسی دارید.

همچنین شما می توانید دربارهٔ غذاهایی دیگران نظر بدهید و حتی رتبه بندی غذایی را که هفته پیش درست کرده اید را ببینید. اینجا یک فضای اجتماعی جذاب از آشپزان و علاقمندان به غذا هست و حتی میتونید دستوالعمل غذاهایی مورد علاقه تان را ذخیره یا براساس رژیم غذایی و زمان پخت غذا آن ها را فیلتر کنید.

این اپلیکیشن هم برای گوشی های تلفن همراه آندروید در دسترس است و هم برای گوشی های «آی او اس» (IOS).

صفحه آشپزی

اگر دوست دارید یک پروفایل مخصوص خودتان طراحی کنید و دستور پخت غذاهای دلخواه تان را ذخیره کنید، اپلیکیشن Cookpad را به شما معرفی می کنم.

این اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد که دستور پخت نهار تان را برای دوستان و حتی غریبه ها به اشتراک بگذارید. در این اپلیکشین دستور پخت غذاها در دسته بندی های جداگانه ای وجود دارد.

این اپلیکیشن هم برای گوشی های تلفن همراه آندروید در دسترس است و هم برای گوشی های «آی او اس» (IOS).

Epicuriou

اگر می خواهید آشپزی کنید ولی امکان حرف زدن و تایپ کردن همزمان را ندارید من می توانم اپلیکیشن Epicurious که بسیار محبوب است را به شما معرفی کنم.

شما می توانید به دستور پخت ۳۵ هزار غذای لذیذ دسترسی داشته باشید. این اپلیکیشن یک تایمر هوشمند دارد که شما می توانید زمان دقیق پخت پیتزای مورد علاقه تان را ببینید.

همچنین می توانید به دستور پخت مجلات آشپزی دسترسی داشته باشید. این اپلیکیشن تنها برای گوشی های تلفن همراه «آی او اس» (IOS) در دسترس است.

معرفی بهترین اپلیکیشن های آشپزی
معرفی بهترین اپلیکیشن های آشپزی

سرآشپز کناری

اگر شما تا کنون آشپزی نکرده اید اصلاً نگران نباشید، در اپلیکیشن SideChef بیش از ۴ هزار دستور پخت غذاهای ساده و لذیذ وجود دارد.

دستور غذاها به زبانی ساده و مرحله به مرحله همراه با انواع عکس ها از مراحل تهیه غذا و ویدیوها و زمان پخت برای شما وجود دارد. شما می توانید حجم غذا را مشخص و میزان مواد اولیه متناسب برای پخت را دریافت کنید.

در اولین قدم به دنیای آشپزی این اپلیکیشن به شما کمک خواهد کرد. این اپلیکیشن هم برای گوشی های تلفن همراه آندروید در دسترس است و هم برای گوشی های «آی او اس» (IOS).

وبر گریل

اگر اهل آشپزی در طبیعت، جنگل، کوه و تهیه کباب و غذاهای گریل هستید، پیشنهاد من به شما نصب اپلیکشین جذاب Weber Grills هست.

شما می توانید به ۳۰ هزار دستور غذای متنوع دسترسی داشته باشید. به محض روشن کردن آتش، شما می توانید دستور پخت گوشت و زمان لازم برای پخت و گرما لازم را دریافت کنید.

تایمر طراحی شده در این اپلیکشین به شما کمک می کند تا غذای تان نسوزد. این اپلیکیشن تنها برای گوشی های تلفن همراه «آی او اس» (IOS) در دسترس است.