معرفی اپلیکیشن Battery Doctor

  • انتشار: ۵ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 108987

یکی از موضوعاتی که کاربران گوشی های هوشمند همواره نگران آن هستند کنترل میزان شارژ برقی گوشی هایشان می باشد.

در بسیاری از گوشی ها یک آیکن در بخش بالای صفحه نمایشگر برای اطلاع رسانی به کاربر در مورد میزان شارژ وجود دارد اما این آیکن بسیار محدود است و تمام نیازهای کاربران را پوشش نمی دهد.

برنامه «داکتر باتری» که رایگان است یکی از بهترین برنامه ها برا اطلاع از وضعیت شارژ گوشی ها می باشد. این برنامه شارژ گوشی ها را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد و دانلودی در حدود ۱۵۰ میلیون دارد.

اپلیکیشن  Battery Doctor
اپلیکیشن Battery Doctor

برای آشنایی بیشتر با اپلیکیشن داکتر باتری با ما در خواندن این مطلب همراه باشید:

توقف برنامه های با مصرف بالای شارژ

یکی از مزیت هایی که برنامه دکتر باتری دارد توقف برنامه هایی ست که مصرف شارژ بالایی دارند. البته این توقف به صورت اتوماتیک و خود کار نیست و به صورت دستی باید صورت گیرد.

وقتی نصب برنامه دکتر باتری به اتمام رسید در صفحه آغازین گوشی هوشمند شما یک آیکن باتری ظاهر می شود. با استفاده از این آیکن می توانید آمار مربوط به شارژ گوشی هوشمند خود را چک کنید و تنظیمات باتری خود را از راهی میانبر و بدون مراجعه به تنظیمات گوشی انجام دهید.

علاوه بر این برنامه دکتر باتری به شما این امکان را می دهد که برخی تنظیمات گوشی همچون میزان روشنایی صفحه نمایشگر که از موارد پر مصرف می باشد را نیز تنظیم نمایید.

اعلام زمان اتمام کامل شارژ گوشی

یکی دیگر از مزیت های برنامه دکتر باتری اعلام زمان باقی مانده برای اتمام کامل شارژ می باشد. این نکته به ویژه زمانی که مشغول انجام کارهایی چون بازی یا استفاده از وای فای می باشید مهم ارزیابی می شود.

این مساله شما را در تنظیم فعالیت هایتان کمک می کند. از سویی هم با استفاده از این برنامه می توانید زمان باقی مانده برای شارژ کامل باتری گوشی هوشمند خود را چک نمایید.

نمایش دمای باتری نیز با استفاده از این برنامه ممکن شده است. این برنامه همچنین به شما کمک می کند در حالت های مختلفی همچون خواب، کلاس و دیگر موقعیت های مشابه بتوانید برخی از برنامه های  غیر ضروری را غیر فعال کنید تا بتوانید به بهترین نحو در شارژ گوشی خود صرفه جویی کنید و  کار خود را انجام دهید.

اپلیکیشن  Battery Doctor
اپلیکیشن Battery Doctor

حالت صرفه جویی

این برنامه دارای حالتی به نام حالت صرفه جویی می باشد که با استفاده از آن می توانید مصرف شارژ خود را به حداقل برسانید. برای این کار تمام قابلیت های گوشی غیر فعال می شوند و تنها می توانید تماس برقرار کنید و پیام ارسال و دریافت نمایید.

این ویژگی به ویژه در شرایطی که مشاهده می کنید شارژ گوشی هوشمند شما به پایین ترین میزان ممکن رسیده اما شما نیاز به گوشی دارید بسیار مفید است.

از دیگر مزیت های برنامه داکتر باتری این است که می توانید اعلام دهی هنگام شارژ کامل، راهنمایی های لازم برای کاربر جهت شارژ بهتر گوشی هوشمند، فعال کردن یا عدم فعال کردن بلوتوث و وای فای همه و همه را از طریق آیکون باتری که پس از نصب برنامه دکتر باتری روی صفحه نمایش شما ظاهر شده است، انجام دهید.

کافی ست روی آیکون یک لمس ساده داشته باشید تا تمام این خدمات به شما ارائه شود. از دیگر خوبی های این برنامه نمایش میزان شارژ باتری بر اساس  درصد می باشد.

حتی می توانید برنامه های غیر ضروری را زمانیکه صفحه نمایشگر خاموش است را متوقف کنید. رابطه ساده کاری و قابلیت مدیریت مصرف شارژ توسط پردازشگر گوشی البته در صورتیکه گوشی به سیستم روت دسترسی داشته باشد نیز با استفاده از برنامه دکتر باتری امکان پذیر است.

روش کار برنامه دکتر باتری

همان طور که دیدید کار کردن با برنامه دکتر باتری بسیار ساده است. کافی ست اپلیکیشن را نصب کنید و روی آیکون باتری که در صفحه نمایش شما ظاهر می شود کلیک نمایید.

این برنامه وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد. پس از کلیک روی آیکون باتری برنامه شروع به شناسایی اپلیکیشن های در حال اجرا می کند.

در ادامه با لیستی روبرو می شوید که برنامه های در حال اجرا را نشان می دهد. پس از مشاهده لیست برنامه های در حال اجرا دکمه «سیو ناو» را لمس نمایید تا کار پایان یابد.

همین طور مدت زمان باقی مانده برای اتمام شارژ باتری و مقداری که پس از بهینه سازی به آن افزوده شده به صورت رنگ سبز در صفحه به نمایش در می آید.  

اپلیکیشن  Battery Doctor
اپلیکیشن Battery Doctor

به هر صورت همان طور که مشاهده کردید نگرانی نسبت به اتمام شارژ برقی گوشی یکی از دغدغه های کلان کاربران گوشی های هوشمند می باشد.

موارد بسیاری دیده شده که در آن کاربر از اینکه نتوانسته کار خود را به دلیل اتمام شارژ برقی گوشی هوشمند خود انجام دهد عصبانی ست.

تمام این موارد با نصب یک اپلیکیشن به نام دکتر باتری رفع می گردد. اگر تا به حال از  این برنامه استفاده نکرده اید یک بار برنامه دکتر باتری را امتحان کنید تا خیالتان از بابت شارژ برقی گوشی راحت شود.

در گوشی های رده بالا و حتی گوشی های رده پایین شاید بتوانید از این برنامه استفاده کنید. می توانید تصور کنید که در لحظاتی که شدت به گوشی هوشمند خود برای انجام کاری نیاز دارید اما شارژ باتری در حال تمام شدن است چه فشاری روی شما می آید.

با نصب اپلیکیشن دکتر باتری اما دیگر این نگرانی را نخواهید داشت چون می توانید  به راحتی شارژ گوشی هوشمند خود را به بهترین نحو مدیریت کنید و حتی قبل از اینکه به این شوک روبرو شوید اخطارهای لازم مبنی بر اتصال گوشی به برق را دریافت نمایید.

دکتر باتری همان طور که نامش نشان می دهد یک دکتر برای باتری شماست.