معرفی اپلیکیشن های شخصی سازی و رابط کاربری گوشی

  • انتشار: ۱۲ سنبله ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 93752

بدون شک وقتی به این فکر می کنید که چه طور می توانستید مدت طولانی به یک صفحه تکراری که هیچ وقت قرار بود تغییر نکند نگاه کنید اهمیت خدمات سیستم عامل گوگل را بیش از پیش می دانید. با استفاده از این روش ها می توانید گوشی های اندرویدی خود را شخصی سازی کرده گوشی خود را مطابق میل خود تغییر دهید.

اپلیکیشن های شخصی سازی و رابط کاربری
اپلیکیشن های شخصی سازی و رابط کاربری

با ما همراه باشید تا با بهترین اپلیکیش های شخصی سازی و رابط کاربری گوشی های اندرویدی  خود آشنا شوید:

برنامه های لانچر

فروشگاه گوگل پلی نرم افزارهای شخصی سازی گوشی های اندرویدی را به مشتریان خود ارائه می کند اما تمام آنها کاربردی نیستند و تنها برخی از این برنامه ها می توانند رابط کاربری گوشی ها را از یکنواختی خارج کنند.

بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند برای شخصی سازی و رابط کاربری گوشی های خود از برنامه های لانچر استفاده می کنند و لانچر های متعددی با امکانات خاص خود برای این سیستم عامل منتشر شده است. با استفاده از لانچر قوی (Nova) می توانید از انواع افکت های ترنزیشن، آیکون های تازه، اضافه کردن متن مورد نظر و چندین و چند امکانات دیگر را برای گوشی خود انتخاب نمایید.  

پس از نصب یک لانچر باید پک آیکون دلخواه خود را نیز وارد کنید چونکه هر لانچر نصب شده روی گوشی، بدون آیکن یک چیزی کم دارد. پک آیکون Polygon Icon pack می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. این پک مجموعه یی از آیکون ها را درون خود دارد.

 با استفاده از برنامه لانچر قوی نوا می توانید «برای هر نوع صفحه نمایش و با هر کیفیتی آیکون هایی با کیفیت بالا انتخاب کنید، از رنگ های متنوع و زیبا در طراحی آیکون ها استفاده کنید،

از تکنیک های طراحی برداری برای جلوگیری از افت کیفیت آیکون ها بهره ببرید، از آیکون ها آلترناتیو متعدد استفاده کنید، از آیکون های فولدر بهره ببرید، آیکون ها را به راحتی جست و جو نمایید، درخواست آیکون بدهید، از تصاویر زمینه اختصاصی لذت ببرید و از وجت های KWGT» استفاده کنید.

Zooper Widget

این برنامه از لحاظ مصرف باتری بسیار کم مصرف است اما امکانات متعددی دارد. با استفاده از «زوپر ویجت» می توانید به تعداد دلخواه ویجت شخصی درست کنید. ویجت ساعت، تاریخ و چندین و چند ویجت دیگر در این برنامه وجود دارد. این برنامه همچنان مجهز به ویرایشگر WYSIWYG می باشد که قابلیت ویرایش لایه ها را در اختیار شما قرار می دهد درست مثل فوتو شاپ.

اپلیکیشن های شخصی سازی و رابط کاربری
اپلیکیشن های شخصی سازی و رابط کاربری

Cornerfly

با استفاده از نرم افزار «کرنرفلای» می توانید شکل نمایشگر گوشی اندرویدی خود را گرد کنید. با اینکه بیشتر گوشی های اندرویدی امروزی با نمایشگرهای گوشه گرد به بازار عرضه می شوند اما ممکن است برخی از این گوشی ها گوشه گرد نداشته باشند.

همین طور با استفاده از نرم افزار Stylish می توانید رنگ نوار ناوبری گوشی خود را با برنامه ای که در حال حاضر روی گوشی باز هست به طور خودکار هماهنگ نمایید. این برنامه برای شخصی سازی نوار ناوبری پایین صفحه گوشی ها به کار می رود. تغییر آیکون های نوار ناوبری، عوض کردن پس زمینه آن و انتخاب رنگ دلخواه از دیگر کاربردهای این نرم افزار می باشد.

برنامه Super Status Bar

یکی از ویژگی های سیستم عامل اندروید در مقایسه با سیستم ios قابلیت ها و امکانات مختلف آن برای شخصی سازی رابط کاربری گوشی ها و تبلت ها می باشد.

به عبارت دیگر امکانات شخصی سازی توسط سیستم عامل اندروید قابل پشتیبانی ست. در اندروید می توانید به راحتی هرچیزی را که دوست دارید طبق سلیقه شخصی تغییر دهید. برنامه «سوپر استیتس بار» به شما امکان شخصی سازی نوار وضعیت در اندروید را به شما می دهد. این برنامه تم های پیش فرض زیادی را ارائه می کند که در صورت تمایل می توانید برای تغییر ظاهر تم های گوشی خود از آنها استفاده نمایید.

در صورتیکه تم را دوست داشتید روی نوار وضعیت گوشی خود حفظ کنید در غیر اینصورت آن را تغییر دهید. این قابلیت تنها در نسخه پریمیوم اپلیکیشن آنلاک وجود دارد.

شخصی سازی منوی تنظیمات سریع اندروید

منوی تنظیمات سریع اندروید همان جایی هست که در روز بارها و بارها آن را بالا و پایین می کنیم و این می طلبد که تسلط کاملی روی این بخش داشته باشیم.

پیش فرض های اندروید اما در بسیاری موارد این امکان را فراهم نکرده است. برای اینکه تسلط کافی روی تنظیمات سریع اندروید داشته باشید می توانید از ابزاری به نام Mi Control Center می باشید.

اپلیکیشن های شخصی سازی و رابط کاربری
اپلیکیشن های شخصی سازی و رابط کاربری

با استفاده از این ابزار چهار مگابایتی می توانید به حدی در منوی تنظیمات سریع شخصی سازی وارد کنید تا این بخش به مرکز فرمانروایی شما بدل شود. برنامه را نصب کنید و به آن اجازه جایگزین شدنش با منوی تنظیمات پیش فرض را بدهید.

اپلیکیشنی عالی برای شخصی سازی محیط کاربری گوشی

بسیاری اعتقاد دارند در تاریخ پلتفرم اندروید بهترین و بزرگترین اپلی کیشن شخصی سازی محیط کاربری گوشی های اندروید همان Themer است.

اگر برای اولین بار از این برنامه استفاده کنید بدون شک از توانایی و کارکرد آن شگفت زده می شوید. این برنامه برای آیکون ها به مراتب بهتر از لانچر است و برنامه هایی که در محیط کاربری گوشی شامل صفحه اصلی و لیست برنامه ها اعمال می کند تا حد زیادی با استایل همیشگی اندروید متفاوت خواهد بود.

تعریفی که تاکنون از رابط کاربری اندروید در ذهن کاربران است شامل یک صفحه اصلی برای عکس پس زمینه و یک گزینه لمسی منو در پایین صفحه می باشد که لیستی از اپلیکیشن ها را به حالت Grid به نمایش می گذارد.

«ثیمر» با پوسته هی پیش فرض و آماده ای که در درون خود دارد و می بایست به صورت جداگانه دانلود شود این قابلیت را دارد که محیط کاربری را به طور متفاوت تغییر دهد.

به هر صورت اینک که با اپلی کیشن های عالی برای تغییرشخصی و رابط گوشی ها در سیستم عامل اندروید آشنا شدید به راحتی می توانید تغییرات لازم را در گوشی خود ایجاد کنید. سیستم اندروید این توانایی را در  اختیار شما گذاشته که بتوانید از نرم افزارهای دیگر برای ایجاد تغییرات دلخواه استفاده کنید.