معترضان مسیر کابل-قندهار و کابل-بامیان را مسدود کردند

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 46012

تعدادی از باشنده های میدان شهر صبح امروز مسیر کابل – قندهار و کابل – بامیان را بروی عبور موترها مسدود کردند. آنها درخواست هایی از حکومت دارند و هشدار می دهند تا زمانی که به درخواست هایشان رسیدگی نشود این مسیرها را باز نخواهد کرد.

معترضان می گویند که در سال ۱۳۹۲ شورای وزیران فیصله کرد که نام این ولایت میدان وردک ذکر شود، اما نهادهای حکومتی هم اکنون نام این ولایت را به نام یک قوم “وردک” ذکر می‌کنند و تنها مرکز آن را میدان شهر می‌نویسند.

معترضان از حکومت خواستند که در مکاتبات رسمی دولتی، نام این ولایت باید میدان‌وردک ذکر شود، دانشگاه دولتی برای شان ایجاد گردد و همچنان سهم مردم این ولایت در برنامه‌های حکومت، وسیع‌تر شود.

اعتراض‌کنندگان به حکومت هشدار دادند تا زمانی که به خواست‌های آنان رسیدگی نشود، شاهراه کابل – کندهار و کابل – بامیان را به روی ترافیک باز نخواهند کرد.

در همین حال عبدالرحمان منگل، سخنگوی والی میدان‌وردک گفته است که معترضان خواستار ایجاد دانشگاه دولتی در مرکز میدان‌وردک (میدان‌شهر)، جابه‌جایی کادرهای‌شان در ادارات مرکز و محلی، انکشاف میدان‌شهر و ارائه‌ی خدمات شهری چون انرژی برق و درج نام مکمل «میدان‌وردک» در مکاتب اداری‌ اند.

آقای منگل تأکید کرد که این اعتراض علیه والی میدان‌وردک نیست بلکه معترضان با راه‌اندازی تظاهرات خواست‌های‌شان را از دولت مرکزی تقاضا دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟