معترضان در فراه: دو هفته از اعتراض مردم فراه گذشت، اما حکومت اقدامی نکرده است

  • انتشار: ۱۳ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17547

روز گذشته صدها تن از باشندگان شهر فراه در پایان دومین هفته از ادامه اعتراض‌ها علیه والی این ولایت دست به تظاهرات زدند، آنان با برپایی خیمه در شهر از حکومت می خواهد تا صدایشان را بشنود.

اعتراض‌کنندگان، آصف ننگ والی فراه را به بی‌کفایتی، سوءاستفاده‌ی مدیریتی، ایجاد اختلاف‌های قومی، فساد و بی‌مسوولیتی متهم می‌کنند.

نماینده اعتراض‌کنندگان فراه ادعا می‌کند که والی فراه پول عواید گمرک را خودش مصرف می‌کند.

وی مدعی است که از زمان آمدن آصف ننگ به حیث والی فراه تا حال در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در فراه کشته شده‌اند.

او در مورد اعتراض‌شان می‌گوید: «ما امروز تظاهرات ۶ – ۷ هزار نفری را انجام دادیم که شهر کلا بسته بود. دکان‌ها هم بسته بودند و همه با ما همکار بودند و تا زمانی‌که والی برکنار نشود، خاموش نمی‌باشیم و تظاهرات را ادامه می‌دهیم. فردا قرار است که راه هرات-کابل را بسته کنیم و هم راهی که از ایران تانکرهای نفت را وارد می‌کنند. تمام راه‌ها بسته خواهد شد و این اعتصاب ادامه می‌داشته باشد.»

فراه از ولایت‌های مهم در غرب کشور محسوب می‌شود که سالانه عواید زیادی از پول گمرک‌های این ولایت به حساب دولت واریز می‌شود.

در چند ماه گذشته شرایط امنیتی فراه تا مرز سقوط این ولایت به پیش رفت که شماری از اعتراض‌کنندگان نیز این شرایط را به مدیریت والی فراه ربط داده‌اند. معترضان می‌گویند که باشندگان فراه به مدیریت آقای آصف ننگ اعتماد ندارند و می‌خواهند هرچه زودتر وی سبک‌دوش شود.

آنان هشدار می‌دهند که در صورت عدم توجه دولت به خواست مردم فراه، این اعتراضات تا برکناری محمد‌آصف ننگ ادامه خواهد داشت.

در همین حال سخنگوی والی فراه، اعتراض‌های باشندگان فراه را تایید کرده و اما دلیل اعتراض آن‌ها را نامشخص می‌داند. او هم‌چنان تعداد اعتراض‌کنندگان را در حالی محدود بیان می‌کند که نماینده شورای ولایتی و اعتراض‌کنندگان شمار شان را چند هزار نفر عنوان می‌کنند.

ناصر مهری سخنگوی والی فراه می‌گوید: «در تظاهرات امروز مثل هفته قبل تعدادی از افراد محدود با اهداف نامشخص دست به تظاهرات زدند. آن‌ها اسناد موثق در دست ندارند و معلوم نیست به خاطر چی دست به تظاهرات زده‌اند و ما حاضریم در مورد کارهای مان به آن‌ها گزارش بدهیم. ادعاهای آن‌ها بی‌بنیاد است چون اسنادی وجود ندارد.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟