معترضان در تخار و فاریاب خواهان استعفای اشرف غنی رئیس جمهور شدند

  • انتشار: ۱۸ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 44855

هزاران تظاهر کننده امروز برای هفتمین روز در فاریاب و تخار دست به اعتراض زدند. آنان در شعارهای خود خواهان استعفای رئیس جمهور اشرف غنی شدند.

امروز (دوشنبه) برای هفتمین روز متوالی صدها تن از شهروندان افغانستان در ولایت تخار و فاریاب در اعتراض به بازداشت نظام الدین قیصاری دست به اعتراض زدند.

تظاهرات كنندگان در ولايات فارياب و تخار با شعارهای “استعفا، استعفا” و مرگ بر اشرف غنی” خواهان استعفاي رئيس جمهور غني از مقامش شدند.

این معترضان رئیس جمهور اشرف غنی را به مریضی صعب العلاج محکوم کردند و گفته اند وی قادر به مدیریت کشور نیست و باید از مقامش کنار برود.

همچنین عبدالرئوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان در نشست عمومی این مجلس، از وضعیت پیش‌آمده به ویژه در ولایت‌های شمال ابراز نگرانی کرده و تأکید کرد که حکومت باید مکلفیت خود را در مدیریت این بحران انجام دهد.

عبدالستار درزابی نماینده‌ی مردم جوزجان در مجلس نیز گفت که معترضان در ولایت‌های شمال نه تنها رهایی نظام‌الدین قیصاری را می‌خواهند بلکه آنان خواستار بازگشت جنرال دوستم نیز هستند.

به گفته‌ی او، این معترضان در واقع بر علیه برتری‌جویی یک حلقه‌ی خاص در حکومت اعتراض دارند، ولی حکومت برای توجیه اشتباهات خود از یک قوم در برابر قوم دیگر استفاده می‌کند.

این در حالی است که پس از بازداشت نظام‌الدین قیصاری فرمانده نزدیک به جنرال دوستم، باشندگان ولایت‌های فاریاب، جوزجان، سرپل، بغلان، قندوز، تخار و سمنگان از یک هفته به این طرف دست به اعتراض‌های گسترده زده‌اند.

معترضان خواستار آزادی قیصاری و بازگشت جنرال دوستم به کشور هستند و هشدار داده‌اند‌ در صورتی‌ که حکومت به خواست آنان توجه نکند، به نافرمانی‌های مدنی دست خواهند زد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟