معترضان جاغوری دولت را به «نژادپرستی» متهم کردند

  • انتشار: ۲۷ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 6404

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از «بخدی» هزاران نفر از ساکنان معترض فرمانداری جاغوری ولایت غزنی امروز تظاهرات کرده و خواستار رهایی بدون قید و شرط گروگان‌ها شدند.

حدود ۲ هزار نفر در منطقه «سنگ‌ماشه» این فرمانداری نسبت به بی‌توجهی دولت در برابر سرنوشت ساکنان این منطقه تظاهرات نموده و شعارهای ضد دولتی سر دادند.

یک هفته پیش، مردان مسلحی که مقامات محلی ولایت غزنی، آنها را افراد وابسته به گروه طالبان می‌خوانند، ۲ زن و ۲ مرد را از منطقه موسوم به «رسنه» از حومه فرمانداری «گیلان» در نزدیکی فرمانداری  جاغوری به گروگان گرفتند.

براساس اظهارات این مقامات، ربایندگان در ازای آزادی گروگان‌ها، خواستار آزادی زندانیان خود از زندان‌های دولت و پرداخت ۲ میلیون و ۵۰۰ دهزار افغانی پول نقد شده‌اند.

در تازه‌ترین مورد نیز روز گذشته، مردان مسلح ناشناس که هنوز هویت انان افشا نشده، ۲ هنرمند محلی فرمانداری جاغوری به نام‌های «دلشاد» و «شاداب» را به گروگان گرفتند.

گفته می‌شود که ربودن ۲ زن و ۲ مرد، کاری گروهی است که اواخر سال گذشته، ۳۱ مسافر را از شاهراه هرات-قندهار در حئمه ولایت زابل ربوده بودند.

هشدار جدی به دولت

تظاهرات کنندگان از دولت مرکزی خواستند: هرچه سریع‌تر برای رهایی گروگان‌های جاغوری اقدام کند زیرا در غیر این صورت در آینده با واکنش متفاوتی به جاده‌ها خواهند آمد.

آنها دولت را به نژاد پرستی و تبعیض در برابر شهروندان کشور متهم کردند.

گفتنی است «ظفر شریف»، فرماندار جاغوری که در یک سفر کاری در اروپا به سر می‌برد، این سفر را نیمه تمام رها نموده و به جاغوری بازگشت.

موضوع آدم‌ربایی در هشت ماه گذشته، به یک بحران جدی در کشور تبدیل شده  و بعضی دولت را متهم کردند که توانایی تأمین امنیت شهروندان را ندارد.

از ۳۱ مسافری که حدود چهار ماه پیش ربوده شده بودند، هنوز هم ۱۲ نفر آنها در اسارت ربایندگان هستند و گفته می‌شود حداقل ۳ نفر از آنان تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟