معاون وزیر خارجه آمریکا: پاکستان بخشی از مشکلات امنتی افغانستان است

  • انتشار: ۱۱ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 36371

جان سالیوان معاون وزیر خارجه آمریکا، پاکستان را بخشی از راه حل مشکلات امنیتی در افغانستان دانست و بر ادامه گفت و گو با اسلام آباد تاکید کرد.

جان سالیوان که به کابل سفر کرده است، روز سه شنبه در نشست خبری افزود: امسال، برای افغانستان مهم است و من خوش بین هستم که این کشور در حال پیشرفت به سوی صلح و توسعه است.

آقای سالیوان گفت که پالیسی این کشور در قبال افغانستان تغییر نکرده، و تصریح نمود که رئیس جمهور ترامپ نیز “هیچ تغییری در پالیسی” را اعلام نداشته است، زیرا پالیسی امریکا در قبال موضوع افغانستان، “مبتنی بر شرایط” می باشد.

جان سالیوان گفت که: “پالیسی ما، که در برگیرندۀ حمایت از شرکای افغان ما است، تا برآورده شدن شرایط لازمی ادامه خواهد داشت که در مشئ ما ذکر شده و در چنان شرایط، طالبان أراده کنند تا به میز مذاکره بیایند و برای جنگ، یک راه حل مسالمت آمیز پیدا کنند. این پالیسی، همچنان پابرجا است.”

وی ادامه داد: ما از پیشرفت افغانستان با استراتژی جنوب آسیا حمایت می کنیم که پیام واضحی ارسال می کند که طالبان نمی توانند منتظر خروج ما باشند؛ زیرا تعهد ما به افغانستان بر اساس زمان بندی نیست.

معاون وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: ما با دولت افغانستان یک همکاری پایدار داریم تا اطمینان حاصل شود که افغانستان قادر به جلوگیری از استفاده تروریست ها از قلمرو خود برای تهدید جهان است.

معاون وزیر خارجه آمریکا با اشاره به استراتژی جنوب آسیای ترامپ گفت: این راهبرد پس از بررسی دقیق رئیس جمهوری و دولت او به تصویب رسید. این یک سیاست منطقه ای است. تمرکز بر بهبود وضعیت در افغانستان است، اما رویکرد وسیع تر آن، منطقه ای است که شامل ارتباط با پاکستان، هند و سایر کشورهای منطقه می شود.

معاون وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد سفر من به کابل این است که بخشی از همکاران ما در اینجا از تعهد ایالات متحده به این سیاست جنوب آسیا اطمینان حاصل کنند و در نهایت به حل و فصل موفقیت آمیز این سیاست برای آینده ای روشن در افغانستان بینجامد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟