معاون عبدالله: تاکنون وزرای پیشنهادی خود را معرفی نکرده ایم

  • انتشار: ۲۱ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 88985

«اسدالله سعادتی»، معاون دوم عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه تاکید کرد که تاکنون فهرست وزرای پیشنهادی این شورا به ارگ ریاست جمهوری ارسال نشده است.

وی اظهار داشت: فهرستی که رسانه‌ها آن را منتشر کرده‌اند هنوز دقیق و درست نیست و به ارگ ریاست جمهوری نیز فرستاده نشده است.

پیش از این برخی گزارشات حاکی از آن بود که تیم عبدالله برخی افراد را به عنوان وزرای پیشنهادی خود به ارگ ریاست جمهوری معرفی کرده است.

بر این اساس این گزارش، «مسعود اندرابی» به عنوان نامزد وزارت داخله، «فضل احمد معنوی» نامزد وزارت دادگستری، «انورالحق احدی» به عنوان نامزد وزارت زراعت و آبیاری، «نورالرحمان اخلاقی» به عنوان نامزد وزارت مهاجرین، «محب‌الله صمیم» نامزد وزارت اقوام و قبایل، «مصطفی مستور» به عنوان نامزد وزارت دولت در امور صلح، «معصومه خاوری» نامزد وزارت مخابرات و فناوری، «نثار احمد غوریانی» نامزد وزارت تجارت،   «سعادت منصور نادری» نامزد وزارت اقتصاد، «بشیر احمد ته‌ینج» نامزد وزارت کار و امور اجتماعی، «کنشکا ترکستانی» نامزد وزارت تحصیلات عالی، «عباس بصیر» نامزد وزارت حمل و نقل، «نجیب آقا فهیم» نامزد وزارت دولت در امور شهدا و معلولین و «عزیزالله آریانفر» نامزد ریاست اصلاحات اداری  به عنوان نامزدان پیشنهادی عبدالله معرفی شده بود.

گفتنی است که بر اساس توافقنامه سیاسی اشرف غنی و عبدالله عبدالله که در ۲۸ ثور سال جاری امضا شد، کابینه دولت میان طرفین به طور مساوی تقسیم شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟