معاون سخنگوی رئیس جمهور: شهروندان کشور در انتخاب شغل آزادند

  • انتشار: ۱۳ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیپارلمان
  • شناسه مطلب: 39048

در واکنش به گزارش نی یا نهاد حمایت کننده از رسانه های آزاد کشور، در مورد گماشتن خبرنگاران منتقد در پست دولتی از سوی حکومت، شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رئیس جمهور گفته است، شهروندان كشور در انتخاب شغل آزاد بوده و نياز به اجازه دفتر ني ندارند.

نی یا نهاد حمایت کننده از رسانه‌های آزاد افغانستان روز گذشته در گزارشی با اطلس پرس, گفت که یافته‌های این نهاد نشان می‌دهد که حکومت وحدت ملی 50 خبرنگار منتقد را به بست‌های دولتی گماشته است.

نی یا نهاد حمایت کننده از رسانه‌های آزاد افغانستان می‌گوید که یافته‌های این نهاد نشان می‌دهد که حکومت وحدت ملی 50 خبرنگار منتقد را به بست‌های دولتی نهاده اند.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در فیسبوک خود نوشته است ” دفتر ني قبلا ادعاها و اتهاماتي را به دفتر سخنگوي رياست جمهوري نسبت داده بود، اما تابحال سندي را ارايه نكرده است. امروز نيز در يك اعلاميه اظهار نگراني كرده است. همكاران دفتر ني اميدوارم قانون را به دقت مطالعه كرده باشند كه شهروندان كشور در انتخاب شغل آزاد بوده و نياز به اجازه دفتر نی ندارند.”

آقای مرتضوی در حالی در زمینه یافته‌های نهاد نی واکنش نشان می‌دهد که روزگاری خود او نیز یکی از خبرنگاران منتقد حکومت بود و نزدیک به دو سال است که در دفتر ریاست جمهوری به عنوان معاون سخنگوی و اکنون به عنوان سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری ایفای وظیفه نموده و یکی از طرفداران سرسخت حکومت وحدت ملی به شمار می‌رود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟