معاون سخنگوی رئیس جمهور اظهارات نماینده روسیه در امور افغانستان را غیر مسئولانه می خواند

  • انتشار: ۲۵ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 29017

بعد از اینکه ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان با انتقاد از نیروهای آمریکایی در افغانستان گفته بود که آمریکا باید افغانستان را ترک کند، معاون سخنگوی ریاست جمهوری این اظهارات را دخالت در امور داخلی افغانستان دانسته می گوید؛ وجود نیروهای آمریکایی در مبارزه با تروریسم در منطقه مهم است.

نجیب آزاد با دفاع از عملکرد نیروهای آمریکایی در کور گفته است که آنها دستاوردهای خوبی در افغانستان داشته اند.

معاون سخنگوی رئیس جمهور اظهارات کابلوف را غیر مسئولانه و مداخله در امور داخلی افغانستان خوانده و ابراز امیدواری کرد که در اینده چنین اظهاراتی مطرح نشود.

وی با اشاره به پیمان امنیتی میان امریکا و افغانستان حضور نیروهای امریکایی در کشور را یک حضور قانونی خواند که به منظور مبارزه با تروریسم صورت گرفته است.

سخنان نجیب ازاد در واکنش به اظهارات ضمیر کابلوف به یک روزنامه روسی بود که در آن مدعی شده بود امریکا و متحدانش در مبارزه با تروریسم در افغانستان شکست خورده و باید نیروهایشان را ازین کشور خارج سازند.

اما معاون سخنگوی رئیس جمهور به این نکته اشاره نکرده است که چرا نا امنی و تروریسم در سالهای اخیر در افغانستان توسعه پیدا کرده و هنوز هم افغانستان اصلی ترین مرکز تربیت و حضور تروریست ها در منطقه محسوب می شود.

بسیاری از صاحب نظران افغانستانی نیز معتقدند که آمریکا در امر مبارزه با تروریسم موفق عمل نکرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟